חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חיילי סדיר ומילואים ייהנו מהקלות בקבלה למוסדות אקדמיים

מדובר בהחלטת ועדת החינוך שתועלה לקריאה שנייה ושלישית כחקיקת קבע • הלוחמים יוכלו לנצל את ההקלות במשך 5 שנים מיום שחרורם • השר קיש: "מברך על ההסכמות הרחבות שהושגו"

שילוט לאוניברסיטה, אילוסטרציה | צילום: שאטרסטוק

המוסדות האקדמיים יוסמכו לתת הקלות בתנאי קבלה ללוחמים ששירתו בסדיר ובמילואים, כך החליטה ועדת החינוך, התרבות והספורט בראשות ח”כ יוסף טייב. הצעת החוק בעניין תועלה לקריאה שנייה ושלישית בכנסת. לפי אותה החלטה הלוחמים יזכו לעדיפות בקבלה למוסדות אקדמיים למשך 5 שנים מיום השחרור.

בנוסף, הצעת החוק תחייב את המועצה להשכלה גבוהה לקבוע רף מינימלי להתאמות שהמוסדות יידרשו לתת למי ששירת שירות מילואים ממושך, ולסטודנטים שהם בני זוג של משרתי מילואים בנסיבות דומות. הצעת החוק אושרה כהוראת קבע, והיא כוללת גם סיוע כספי במסגרת קרן הסיוע של המועצה להשכלה גבוהה, וקיצור משך ימי המילואים המוכר לנקודות זכות.

אוניברסיטת תל אביב, ארכיון | צילום: שאטרסטוק

מדובר בהצעת חוק שמהווה תיקון ל”חוק המועצה להשכלה גבוהה” ועוסק במתן מלגות סיוע לסטודנטים על בסיס קריטריונים סוציו-אקונומיים. בוועדה הוחלט שהיא תכלול בין שאר הקריטריונים גם שירות סדיר, או שירות מילואים ממושך.

בנוסף, הוועדה אישרה גם תיקון לחוק עידוד מעורבות סטודנטים בפעילות חברתית וקהילתית ולפיו סטודנט ששירת 10 ימי מילואים, אף שאינם ברצף, יזכה לשתי נקודות זכות במסגרת התואר האקדמי שלו.

בוועדת החינוך התווספה אף הוראת שעה המאפשרת למוסדות לתת הקלות בתנאי קבלה למשרתי המילואים בשנה האקדמית הנוכחית והבאה, בשל שירותם במלחמת חרבות ברזל וכן הסמכה למוסדות להשכלה גבוהה להעניק מתן עדיפות בקבלה ללימודים עבור לוחמים בסדיר. חרף התנגדות נציגי משרד המשפטים בטענה לאי שוויון וכן של המוסדות עצמם שחששו מהנמכת הרף ופגיעה בחופש האקדמי.

האוניברסיטה הפתוחה, חיפה | צילום: שאטרסטוק

יו”ר הוועדה חבר הכנסת יוסף טייב בירך: “זהו חוק טוב, מאוזן. הכי חשוב שהצלחנו להגיע בסוף להסכמות רחבות”. שר החינוך יואב קיש בירך שם הוא על הצעת החוק: “זוהי פעם ראשונה שהמדינה מכירה ומוקירה רצון של צעירים לבחור במסלול שמסכן את חייהם, כי הם נלחמים לטובת הכלל. אנחנו מגדירים את היעד כיעד ערכי בחקיקה”. השר שיבח את המועצה להשכלה גבוהה על ההסכמות שהושגו.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן