חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חיי הפאר של איסמעיל הנייה: הון שמוערך ב-4 מיליארד דולר ובילויים במלונות יוקרתיים

איסמעיל הנייה, ראש הלשכה המדינית של חמאס, שחוסל הלילה נהג לנהל אורח חיים נהנתני ונחשב למיליארדר החי בסוויטות היוקרתיות של בתי המלון הנחשבים ביותר בדוחא ובטורקיה • הנה חיי הפאר והמותרות של מנהיגי החמאס בקטאר - המדינה שדאגה להזרים לעזה מאות מיליוני דולרים בשנה ולהעשיר את מנהיגי ארגון הטרור

ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה | צילום: שאטרסטוק

עוני בעזה? המנהיגים המיליארדרים של ארגון הטרור התעניינו בעיקר בחיי היוקרה והפאר: מנהיגי חמאס וביניהם ראש הלשכה המדינית, איסמעיל הנייה, שחוסל הלילה, מנהלים אורח חיים נהנתני במיוחד ונחשבים מיליארדרים. שלושת המנהיגים הבכירים בארגון שווים ביחד כ-11 מיליארד דולר, כך לפי בדיקה שנערכה בעיתון האמריקני “ניו יורק פוסט” ופורסמה בנובמבר האחרון.

איסמעיל הנייה שחוסל באיראן נהג לחיות בקטאר ונהנה מבתי מלון מפוארים ווילות יוקרתיות. בירת קטאר, דוחא, שימשה כבית למנהיגי חמאס וכך איסמעיל הנייה, מוסא אבו מרזוק וחאלד משעאל נהגו לשהות בה תוך כדי ניהול אורח חיים יוקרתי במיוחד הכולל טיסות במטוסים פרטיים.

הונו של איסמעיל הנייה הוערך ביותר מ-4 מיליארד דולר, הנייה צולם לא מעט עם בניו הבוגרים מבלים במלונות יוקרה בקטאר ובטורקיה. באוקטובר 2023 מלון “ארבע עונות” בדוחא הצהיר כי הנייה הוא לא אחד מאורחיו הקבועים, לאחר שביל גייטס, בעל השליטה ברשת המלונות, ספג ביקורת קשה וקריאות להוציאו החוצה.

להנייה היו 13 ילדים כאשר אחד מבניו הגדולים נודע בכינוי “אבי הנדל”ן” בעזה בשל אוסף הווילות והבתים בבעלותו.

לא רק הנייה ניהל חיי עושר ופאר, גם אבו מרזוק, מנהיג בכיר בצמרת ארגון הטרור מוערך בשווי של כ-3 מיליארד דולר וכך גם חאלד משעל שברשותו יותר מ-4 מיליארד דולר.

קטאר הייתה אחראית לכספים הרבים שנהגו לזרום לחמאס בעזה ובין היתר גם תרמו להתעשרות מנהיגי ארגון הטרור, על פי דוח של עמותה אמריקנית בוושינגטון די.סי החוקרת מדיניות חוץ, קטאר הזרימה לחמאס כ-120-480 מיליון דולר בשנה.

 

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן