חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חיסול דף קוזז עם ניסיון ההתנקשות בטראמפ והביא לפתיחה שלילית במסחר בת”א

ארבעה נשיאים נרצחו בארה"ב במהלך כהונתם, כך שהטראומה הלאומית הזו מוכרת • לו היה נפתח המסחר היום בארה"ב הוא היה נפתח בנפילות •  בארץ פתיחה שלילית מתונה

רגע לאחר ניסיון ההתנקשות בטראמפ | צילום: רויטרס

האפשרות של חיסול הארכי-מחבל מוחמד דף הייתה אמורה להפיח רוח חיובית למשקיעים בתל אביב. אך בינתיים, להבדיל, הצטרף ניסיון החיסול של הנשיא לשעבר והמתמודד בבחירות לנשיאות, דונאלד טראמפ, בלילה שבין שבת לראשון (שעון ישראל), מה ששינה את הסנטימנט והביא לפתיחה שלילית בתל אביב.

המשקיעים מבינים שלו היה היום מסחר בארה”ב הוא היה נפתח בנפילות שערים, בשל הדרמה במערכת הבחירות שם. כמו תמיד, מדובר בצעיר בן 20 ולא בפעיל מרכזי של אחת המפלגות וכנראה שגם לא ברוצח שכיר.

אבל זה לא מקהה את המתיחות: הדמוקרטים נלחצו לקיר כשקידמו מועמד שמתברר כלא כשיר והמלכוד הזה עלול להביא לניסיונות חיסול נוספים, של מי שנראה כעומד להביס אותם.

לארה”ב יש היסטוריה כואבת של חיסול נשיאים – ארבעה נשיאים נרצחו שם: אברהם לינקולן, ג’יימס גרפילד, ויליאם מקינלי וג’ון פיצג’רלד קנדי, כך שהטראומה הלאומית הזו מוכרת שם היטב. גם מועמדים ונבחרים נוספים נורו במהלך ההיסטוריה של ארה”ב.

מתיחות במהלך מערכת בחירות הובילה לדרמות לא מעטות, כשהמפורסמת בהן היא קרב היריות בין ארון בר, סגן הנשיא השלישי של ארה”ב, עם שר האוצר המילטון. בר היה מועמד לנשיאות ארה”ב וזכה בבחירות למספר קולות דומה לזה של ג’פרסון, אך המילטון הטה את הכף כשהצליח לשכנע שני חברי בית הנבחרים להצביע לג’פרסון.

היריבות בין בר להמילטון הגיעה עד להכרזה על קרב יריות ביניהם, בו המילטון הוכרע. כרוח התקופה, תחילת המאה ה-19 בארה”ב, בר המשיך את כהונתו גם לאחר שרצח את המילטון.

בורסה, אילוסטרציה | שאטרסטוק

ניסיון ההתנקשות בנשיא טראמפ מצונן כעת בשווקים באופן טבעי, מכיוון שלא מתקיים מסחר וכך הם הרוויחו יממה בה ניתן יהיה לעכל את העניין. בכל מקרה נראה שהשווקים מחר ייפתחו בירידות, השאלה היא באיזו עוצמה. בישראל מדובר לפי שעה בירידות קלות של כשליש אחוז במדדים המובילים.

גם פתיחת המסחר במט”ח מחר תהיה מעניינת במיוחד, כשהשווקים יצביעו על מידת ההשפעה של האירוע על הדולר.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן