חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ח”כ קטי שטרית מטיחה באוצר: “מעוניין בקריסת בתי החולים”

מנהלי בתי החולים התריעו מפני קריסת בתי החולים בשל קשיי תזרים: האוצר מעביר את כספי עדכון השכר אחרי חודשיים-שלושה. רכזת בריאות באגף התקציבים באוצר: "בתי החולים הציבוריים ינזקו ב-200 מיליון שקל מעדכון שכר המינימום"

ח"כ קטי שטרית | צילום: יונתן סינדל/פלאש 90

מנהלי בתי החולים הציבוריים התריעו מפני קריסה כלכלית של בתי החולים בשל האיחור הניכר בו הם מקבלים את הכספים המגיעים להם מהאוצר. בדיון בוועדת הבריאות היום (שני) הועלה גם עניין שכר המינימום הצפוי לעלות והשפעתו על תפקודם. בוועדה נכחו מנכ”לי בתי החולים “לניאדו” ו”הדסה”, נציגת האוצר וחברת הכנסת קטי שטרית מהליכוד.

פרופסור יורם וייס, מנכ”ל המרכז הרפואי “הדסה”, הזהיר כי עליית השכר הקודמת גרמה לגירעון של 100 מיליון שקלים ל”הדסה”, ועליות שכר נוספות יביאו לקריסת בתי החולים. וייס דרש שעדכוני השכר, כמו העדכון הקרוב בשכר המינימום יועברו לבתי החולים בתוך 30 יום בלבד – ולא 60 או 90 יום כפי שנעשה עד כה. נדב חן, מנכ”ל לניאדו, הוסיף כי הוא נאלץ לגייס תרומות לניהול השוטף ולתשלום משכורות של עובדי בית החולים.

המרכז הרפואי “הדסה” | צילום: יונתן סינדל/פלאש 90

קטי שטרית (הליכוד), הטיחה שהאוצר מעוניין לגרום לקריסה כלכלית של בתי החולים, במיוחד אלו הציבוריים. גאיה עופר, רכזת בריאות באגף התקציבים באוצר, השיבה כי הכסף מועבר לפי מדד יום אשפוז המתעדכן אחת לשלושה חודשים, והוא מועבר לפי החוק בתוך 60 יום. היא הודתה כי מהעלאת השכר הצפויה, צפויים בתי החולים הציבוריים להינזק בכ-200 מיליוני שקלים. יו”ר הוועדה, יוני משריקי (ש”ס), הדגיש כי הפיצוי הכספי לבתי החולים חייב להיות במלואו, ובזמן, ותשובות האוצר בעניין כרגע, כלל אינן מספקות.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה