חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"חסרות בסיס": הרגולטור האמריקאי מאשים את בכירי אמזון במחיקת התכתבויות במהלך חקירה

ה-FTC האשים את בכירי אמזון בשימוש בתכונת ההודעה הנעלמת של אפליקציית המסרים Signal כדי להשמיד ראיות רלוונטיות לחקירת ההגבלים העסקיים של הסוכנות נגד החברה

מייסד אמזון, ג'ף בזוס | צילום: שאטרסטוק

ועדת הסחר הפדרלית מאשימה את מייסד אמזון, ג'ף בזוס, המנכ"ל אנדי ג'אסי ומנהלים בכירים אחרים בחברה בשימוש באפליקציות הודעות נעלמות כמו Signal כדי להסתיר ראיות אפשריות בתיק המתמשך של הסוכנות נגד ההגבלים העסקיים (FTC) החוקרת את ענקית המסחר המקוון, כך דווח ביום חמישי על ידי בלומברג. 

"במשך שנים, המנהלים הבכירים של אמזון, כולל המייסד והמנכ"ל לשעבר ג'ף בזוס, דנים בעניינים עסקיים רגישים, כולל הגבלים עסקיים, על אפליקציית הודעות מוצפנות Signal במקום דואר אלקטרוני", נטען ב-FTC במסמך שהוגש ביום חמישי בערב. "המנהלים האלה הפעילו את תכונת 'הודעה נעלמת' של סיגנל, אשר משמידה הודעות באופן בלתי הפיך, גם לאחר שאמזון הייתה מודעת לכך שהתובעים חוקרים את התנהלותה".

הסוכנות, שהאשימה לראשונה את אמזון במחיקה מכוונת של הודעות בתלונתה המקורית להגבלים עסקיים בסתיו שעבר, מבקשת כעת משופט בית המשפט המחוזי בארה"ב להורות לחברה להעביר מסמכים הקשורים לטיפול שלה בנתונים.

ב-FTC טוענים כי חברת אמזון ניצלה את הדומיננטיות שלה בתחום המסחר המקוון כדי לסחוט סוחרים ו"לבטל" יריבים, מה שהוביל למחירים גבוהים יותר ללקוחות.

חברת המסחר המקוון, אמזון | צילום: שאטרסטוק

דובר אמזון הגיב על ההאשמות של הסוכנות ואמר כי הן "חסרות בסיס". הוא אף קבע כי החברה סיפקה למעלה מ-1.7 מיליון מסמכים שחושפת "תמונה מלאה" לדבריו של קבלת ההחלטות הקשורות למקרה. אם בית המשפט ימצא שאמזון הסתירה ראיות בכוונה תחת חקירה, היא עלולה לעמוד בפני סנקציות חמורות. הפרשה של אמזון בנושא חוק ההגבלים העסקיים עדיין תחת חקירה ולא צפויה להגיע בשנה הקרובה לדיון בבית המשפט, כך לפי דיווחים של סוכנויות הידיעות.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה