חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חשבתם על נופש באיטליה? קחו בחשבון – מצב התיירים שם רק מידרדר

איטליה היא אחד היעדים האהובים על תיירים מכל רחבי העולם אך היא לכודה בין הצורך שלה בהם לבין חוסר היכולת להתמודד איתם • במדינה ישנו מחסור חריף בעובדי שירות שיבוא לידי ביטוי בעיקר בקיץ הקרוב ולצד זה חשש מתנועה המונית של תיירים - כל זה מוביל את התייר לעבוד במשרה מלאה לקראת החופשה כמו הזמנות, תמרונים להשיג מקומות פנויים ובחיפוש בלתי אפשרי אחר מוניות

תיירים באיטליה | צילום: שאטרסטוק

איטליה סובלת מתיירים כבר הרבה מאוד זמן. אומנם היא לא יכולה בלעדיהם אך תנועת התיירים הזורמת לאיטליה במיוחד בחודשי הקיץ מעיקה על האיטלקים שמתלוננים כי אין יכולת לזוז בערים המרכזיות. לא רק המקומיים סובלים אלא גם התיירים שנאלצים להתמודד עם תורים ועם רחובות עמוסים. איטליה למעשה במלכודת, היא לא יכולה ללא תיירים אך מתקשה להתמודד עם הנהירה ההמונית.

6 מיליון תיירים הציפו את איטליה בשנה שעברה והזרימו כמות גדולה של כספים שהמריצו את הכלכלה. ענף התיירות היווה 10.2% מהתמ”ג של איטליה בשנת 2022, המגזר מעסיק כ-4.4 מיליון עובדים – כ-16% מכלל מקומות התעסוקה במדינה.

בעיית עודף התיירים נראית על פניו כצרות של עשירים אך באיטליה נראה כי מדובר בעניין מהותי כל שהרשויות באיטליה נאלצו לנקוט באמצעי זהירות כדי למנוע נזק למבנים בני מאות שנים שאינם יכולים להתמודד עם כמות גדולה כל כך של מבקרים מידי שנה. כך גבתה עיר התיירותית ונציה 5 אירו עבור כניסה לעיר, תשלום שאותו היו צריכים לשאת מבקרים שאינם מתכוונים ללון בעיר.

התיירים נאלצים להתמודד עם תורים, צמצומים והגבלות, כך לדוגמה נתקלו התיירים בקשיים בהשגת כרטיסים למוזיאון במילאנו שבו מוצג הציור הידוע של ליאונרדו דה וינצ’י “הסעודה האחרונה”, הכרטיסים אזלו שבועות מראש עם הגבלת כמות המבקרים לכ-30 בלבד בכל פעם, למשך 15 דקות לכל היותר.

התיירים סובלים לא רק מצפיפות אלא גם מהעובדה שאין מספיק עובדי שירות בנקודות התיירותיות של איטליה שיוכלו לשרת אותם. “קיים מחסור בעובדים בענף המלונאות בקיץ הקרוב, מחסור בשפים ובמלצרים ובסרדיניה דרושים כ-25 אלף עובדים”, כך לפי איגוד סוכנויות התעסוקה האיטלקי שצוטט ב-CNBC.

איטליה | צילום: שאטרסטוק

המחירים באיטליה עדיין סבירים ביחס לערים גדולות אחרות כמו ניו יורק. איטליה מציאה לתייר את נפלאותיה אבל קשה בכל נקודה תיירותית לבצע הזמנות. לדוגמה, אין כמעט אפשרות להשיג מקום במסעדה ליד אגם קומו, מי שישיג הזמנה ולא יופיע יאלץ לשלם 100 אירו לאדם.

לא רק הזמנה קשה להשיג, אלא גם כלי תחבורה שיוביל את התייר ליעד. מוניות לא מגיעות להרבה מאוד מקומות תיירותיים. הכבישים באגם קומו כל כך צפופים שמוניות לא מגיעות לשם, גם נסיעה קצרה ביותר צריך להזמין מראש.

שירות אובר נראה קצת אחרת באיטליה בהשוואה למקומות אחרים וקצת יותר מחייב, במקום אובר הידוע מופיע נהג לימוזינה שחורה רשמי מורשה עם מכונית יוקרה והמחיר בהתאם לשירות היוקרתי, לא לזה התכוון התייר הממוצע שהזמין את שירות אובר. התייר המבקר באיטליה נדרש להרבה מאוד מרץ, כוחות ואנרגיות כדי לתמרן בין ההזמנות והמוניות ולעיתים זה נראה שלהיות תייר בארץ המגף זו משרה מלאה.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה