חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טבע תשלם קנס של 450 מיליון דולר בהסדר עם משרד המשפטים האמריקני

החברה הואשמה בהפרת חוק הקיק-בק והגשת תביעות כוזבות ל-Medicare, לצד תיאום מחירים בלתי חוקי עם יצרני תרופות גנריות אחרות

חברת טבע תעשיות פרמצבטיות | צילום: שאטרסטוק

טבע הגיעה להסדר בגובה 450 מיליון דולר עם ממשלת ארה”ב, על מנת ליישב טענות לפיהן החברה הפרה את החוק נגד קיק-בק (AKS) ואת חוק התביעות הכוזבות (FCA). הסדר זה נובע מהאשמות על מעורבותה בשתי תכניות בלתי חוקיות, שהשפיעו על Medicare ועל תמחור תרופות חיוניות.

במסגרת ההסדר, טבע תשלם 225 מיליון דולר שכבר הועברו בעבר במסגרת הסכם דחיית תביעה עם משרד המשפטים האמריקאי. אחת התוכניות כללה האשמות כי טבע כיסתה את הוצאות ההחזרים של חולי Medicare עבור התרופה לטרשת נפוצה, קופקסון, בין 2006 ל-2017, תוך תיאום עם צדדים שלישיים, בהם בית מרקחת מיוחד ושתי קרנות סיוע עצמאיות, כך דווח אתמול (שישי) לפי Yahoo Finance.

האשמות נוספות טוענות כי טבע קשרה קשר עם יצרני תרופות גנריות אחרים לקביעת מחירי פרבסטטין (תרופה להורדת כולסטרול), וכן תרופות גנריות נוספות כמו קלוטרימאזול וטוברמיצין. החברה כבר הודתה במעורבות בקביעת מחירים במסגרת הסכם קודם עם משרד המשפטים.

הסדר זה מהווה חלק מיוזמה רחבה של הרשויות בארה”ב להיאבק בתופעת קיבוקים וקביעת מחירים בתעשיית התרופות. לדברי ג’ושוע ש. לוי, ממלא מקום פרקליט ארה”ב במחוז מסצ’וסטס, פעולותיה של טבע הפרו את החוק ופגעו במערכת ההחזרים של Medicare.

מניית TEVA הגיבה בירידה של 0.34%, והגיעה ל-17.35 דולר נכון ליום שישי. 

רשות הסחר האמריקאית פתחה בחקירה נגד טבע הישראלית

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן