חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טובעות בזבל: אלו הן שלוש הערים המלוכלכות ביותר באירופה

לפי דו"ח של הנציבות האירופית, רומא, פאלרמו ומרסיי הן שלוש הערים המלוכלכות ביותר באירופה • תושבת מרסיי: "העיר מגעילה" • העלויות הסביבתיות של פסולת יכולות להיות מסוכנות לבריאות האדם ולסביבה

רחובות העיר מרסיי שבצרפת | צילום: שאטרסטוק

רומא, פאלרמו ומרסיי הן שלוש הערים המלוכלכות ביותר באירופה. נמל הים התיכון הצרפתי לקח את מדליית הארד של העיר המלוכלכת ביותר באירופה, כך על פי דו”ח של הנציבות האירופית שפורסם בתחילת 2024. רומא הגיעה למקום השני ופאלרמו הגיעה למקום הראשון מבין 83 ערים שנבדקו. 

בעיר פאלרמו אחת הבעיות הקשות היא השלכה בלתי חוקית של פסולת, חלק מהמקומיים ותיירים משליכים אשפה ברחובות או במבנים נטושים, בעיה שהוחמרה עקב שירותי איסוף פסולת לא סדירים ולא אמינים בחלקים של העיר, מה שמוביל להצטברות של אשפה ברחובות.

במרסיי, רק 22% מהאנשים אמרו כי הם מרוצים מהניקיון בעיר שלהם. מערכת היחסים של מרסיי עם הלכלוך היא מערכת יחסים נאמנה ובלתי נגמרת. רוחות צפון מערביות חזקות המאפיינות את המפרץ היוו בעיה ארוכת שנים לניקיון העיר. התושבים מרגישים שלמרסיי אין את היכולת להתמודד עם האתגר הזה “הפחים לא מתאימים, כי אשפה עפה החוצה לכל רחבי העיר כשיש רוח”, אומרת תושבת העיר ל- Euronews Green.

בשנת 2022 תושבי מרסיי יצרו 601 ק”ג פסולת לתושב. זה מעל הממוצע האירופי של 513 ק”ג, מה שמגביר את הלחץ על השירותים העירוניים שאמורים להיות מסופקים לכל תושב. “העיר מגעילה והאיסוף אינו מספק”, אומרת תושבת העיר. פחים שעולים על גדותיהם לא רק מובילים לרחובות עמוסים, אלא הם גם מהווים סכנות בריאותיות.

שילוב של חוסר ניקיון ושביתות עובדים בלתי פוסקות הציפה את מרסיי בפסולת | צילום: שאטרסטוק

מרסיי ידועה בשביתות עובדי התברואה שלה, מה שמוביל לערימות של פסולת מצטברת ברחובות. במהלך 40 השנים האחרונות השאירו כשלושים ‘סכסוכי פחים’ את חותמם בחיי התושבים. אולם, פקידים שואלים שזה לא קשור לזה, “לשביתות אין שום קשר למה שקורה. הבעיה הגדולה ביותר שיש לנו היא חוסר נימוס והפרות של הקוד הסביבתי”, אומר רולנד מורן, סגן נשיא העיר מרסיי, האחראי על ניהול הפסולת.

האם מרסיי יכולה להפוך לנקייה? לפי הנתונים העדכניים, הפסולת הביתית ירדה משמעותית בין 2021 ל-2022, עם כ-40 ק”ג פחות לתושב. עד שנת 2030, מרסיי שואפת להפחית את ייצור הפסולת הביתית שלה ב-15%. 

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה