חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טובעים: החוב העולמי גדל השנה ל-315 טריליון דולר

על פי הדו"ח האחרון של המכון הבינלאומי למימון שיצא החודש, העולם בחובות שמורכבים בין היתר ממשכנתאות, הלוואות סטודנטים וכרטיסי אשראי • המגזר הפיננסי לבדו מהווה 70.4 טריליון דולר מהסכום הזה. החוב הציבורי הרכיב את השאר ועומד על 91.4 טריליון דולר

חוב גלובלי | צילום: שאטרסטוק

גל של חובות: העולם שוקע בחוב של 315 טריליון דולר שמייצג את העלייה הגדולה ביותר מאז מלחמת העולם השנייה, כך לפי דו”ח של ה-IIF המכון הבינלאומי למימון. 

“העלייה הזו מסמנת את העלייה הרבעונית השנייה ברציפות והיא נבעה בעיקר על ידי שווקים מתעוררים, שבהם החוב זינק לשיא חסר תקדים של למעלה מ-105 טריליון דולר – 55 טריליון דולר לפני יותר מעשור”, אמר ה-IIF בדו”ח ה-Global Debt Monitor הרבעוני שלו, כפי שדווח ב-CNBC. 

כשני שלישים מסכום החוב של 315 טריליון דולר מקורם בכלכלות ותיקות, כשמתוך אלה יפן וארצות הברית תורמות הכי הרבה לערימת החובות הזו. עם זאת, יחס החוב לתוצר עבור כלכלות בוגרות – שנתפס כסימן טוב ליכולת של מדינה לכסות את חובותיה ירד באופן כללי.

על אף זאת, השווקים המתעוררים החזיקו בחוב של 105 טריליון דולר, אך יחס החוב לתוצר שלהם הגיע לשיא חדש של 257%, מה שדחף את היחס הכולל למעלה לראשונה מזה שלוש שנים. המדינות סין, הודו ומקסיקו היו התורמות הגדולות ביותר לשיא החדש של החוב הגלובלי, ציין הדו”ח.

מתוך מלאי החוב של 315 טריליון דולר, החוב של משקי הבית, הכולל בין היתר משכנתאות, כרטיסי אשראי והלוואות סטודנטים, הסתכם ב-59.1 טריליון דולר. החוב העסקי, שבו משתמשים תאגידים למימון הפעילות והצמיחה שלהם, עמד על 164.5 טריליון דולר, כאשר המגזר הפיננסי לבדו מהווה 70.4 טריליון דולר מהסכום הזה. החוב הציבורי הרכיב את השאר ועמד על 91.4 טריליון דולר.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן