חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טורקיה חסמה את אינסטגרם בשל הסרת פוסטים על איסמעיל הנייה

טורקיה חסמה היום את הגישה לאינסטגרם זאת בשל הסרת תוכן שהביע אבל על מות ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הנייה, ללא הגבלת זמן • בשבוע שעבר איים הנשיא ארדואן כי מדינתו מוכנה לפלוש לישראל "כפי שהיא עשתה בקרבאך ובלוב"

נשיא טורקיה רג'יפ טאיפ ארדואן | צילום: שאטרסטוק

טורקיה חסמה לאזרחים במדינתה את הגישה לפלטפורמת המדיה החברתית אינסטגרם היום (שישי), מבלי לציין סיבה או את משך הזמן לאיסור – כך דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס. אינסטגרם הסירה מיליוני פוסטים וסטוריז שהתאבלו על מותו של הנייה בימים האחרונים.

משרד התקשורת הטורקי, הודיע על החסימה הבוקר אך לא סיפק סיבה. העיתון סבאח, המקורב לממשלה, אמר שהגישה נחסמה בתגובה ל”צנזורה” של אינסטגרם שהסירה פוסטים של משתמשים טורקים שהביעו תנחומים על חיסול ראש הלשכה המדינית של ארגון הטרור “חמאס” איסמעיל הנייה.

זה קרה ימים לאחר שפארטין אלטון, מנהל התקשורת הנשיאותי ועוזרו של הנשיא רג’פ טאיפ ארדואן, מתח ביקורת על הפלטפורמה שבבעלות “מטא” על כך שהיא מונעת ממשתמשים בטורקיה לפרסם הודעות תנחומים על הנייה, כך לפי דיווח בבלומברג. 

הכי הרבה הורדות, אינסטגרם של מטא | צילום: שאטרסטוק

לפי נתוני חברת “מטא” לטורקיה יש 57.1 מיליון משתמשי אינסטגרם והיא מדורגת כבסיס המשתמשים החמישי בגודלו בעולם לפלטפורמה, במשרד התקשורת הטורקי בחרו שלא לציין מתי הפלטפורמה תחזור לשימוש במדינה. 

זו אינה הפעם הראשונה שהמדינה מפעילה צנזורה על רשתות חברתיות. מאות אלפי דומיינים נחסמו מאז 2022, כך למשל, פלטפורמת שיתוף הסרטונים YouTube נחסמה בין השנים 2007 ל-2010, לפי נתונים של איגוד חופש הביטוי. 

טורקיה | צילום: שאטרסטוק

בניגוד לבעלות בריתה המערביות, טורקיה אינה רואה בחמאס ארגון טרור והנשיא אף שיבח אותו מספר פעמים מאז הטבח הנורא ב-7 באוקטובר וכינה אותם “לוחמי חופש”. בטורקיה אף הכריזו על יום אבל לאומי בשל מותו של המחבל ומנהיג חמאס איסמעיל הנייה. 

כמו גם, בשבוע שעבר פורסם כי נשיא טורקיה ארדואן איים על ישראל בפלישה. הוא רמז כי ארצו תתערב באופן ישיר – “כפי שנכנסנו לקראבך וללוב, אנחנו עשויים לעשות את אותו הדבר לישראל”, אמר ארדואן והוסיף, “אין סיבה שלא נוכל לעשות זאת. אנחנו רק צריכים להיות חזקים”.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן