חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טורקיה מפסיקה את יחסי הסחר עם ישראל

בחודש שעבר הודיעה טורקיה על הגבלה של ייצוא ציוד תעשייתי לישראל • שר החוץ ישראל כ"ץ מתח ביקורת חריפה על החלטת הנשיא ארדואן, והאשים אותו בכך שהוא מתנהג כמו "דיקטטור"

הפגנות נגד ישראל בטורקיה | צילום: שאטרסטוק

משרד הסחר הטורקי הודיע בחמישי כי “עסקאות יצוא ויבוא הקשורות לישראל הופסקו, המכסות את כל המוצרים”, עוד הוסיף המשרד כי “טורקיה תיישם בקפדנות ובנחישות את הצעדים החדשים הללו עד שממשלת ישראל תאפשר זרימה רציפה ומספקת של סיוע הומניטרי לעזה”.

משרד הסחר של טורקיה הכריז לראשונה על הגבלות על יצוא לישראל בתחילת אפריל, והפסיק את העברת סחורות כמו ברזל, פלדה וציוד בנייה. לשתי המדינות היה היקף סחר בגובה 6.8 מיליארד דולר ב-2023.

“לא ניכנע לסחיטה ולאיומים של ארדואן. הכלכלה הישראלית יותר חזקה מדיקטטור כמו ארדואן שמפר הסכמים ופועל בשירות החמאס”, אמר שר החוץ ישראל כ”ץ עם סיומו של הדיון במשרד החוץ בשישי, בראשות מנכ”ל המשרד ובהשתתפות נציגים בכירים ממשרד הכלכלה ורשות המיסים.

“מי שנוקט בצעדים חד צדדיים נגד הכלכלה הישראלית, יקבל תשובה כואבת והולמת. ארדואן רוצה לפגוע בישראל, אבל יפגע בעיקר בכלכלה הפלסטינית. עוד צעד ‘מבריק’ של הדיקטטור שחולם להיות סולטן”, הצהיר השר כ”ץ.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה