חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טורקיה מתאוששת? מסתמנת האטה בקצב האינפלציה במדינה

לפי התחזיות, הבנק המרכזי הטורקי צופה 38% אינפלציה בסוף השנה, גם התאגיד הפיננסי "דויטשה בנק" הגרמני חוזה דיסאינפלציה • בחודש יוני מדד המחירים בטורקיה הגיע לשיעור של 71% • מודי'ס צפויה להעלות השבוע את דירוג האשראי במדינה ל-B2

נשיא טורקיה רג'יפ טאיפ ארדואן, ארכיון | צילום: שאטרסטוק

טורקיה צפויה לראות האטה חזקה באינפלציה במהלך החודשים הקרובים ואיזון מחדש של הכלכלה, כך אומרים אתמול (רביעי) בתאגיד השירותים הפיננסיים “דויטשה בנק” הגרמני, כך לפי הדיווח בסוכנות הידיעות הטורקית Anadolu Agency. 

מאז הבחירות בשנה שעברה, טורקיה עברה שינוי גדול לעבר מדיניות כלכלית שמרנית על מנת להביא להורדת האינפלציה, שהגיעה ל-75.45% במאי, לעומת 69.8% באפריל, לפני שירדה ל-71.60% ביוני.

טורקיה צפויה לצלוח את הדיסאינפלציה
שר האוצר של טורקיה, מהמט סימסק, אמר שהנתון במאי היה רמת השיא לפני תחילת תהליך דיסאינפלציה. לפי התחזיות,
הבנק המרכזי הטורקי צופה 38% אינפלציה בסוף השנה.

בשיחה עם אנאדולו אמר הנס-כריסטיאן וויטוסקה, ראש מחקר מרכז מזרח אירופה, המזרח התיכון ואפריקה ב”דויטשה בנק”, כי טורקיה השלימה את השלב הראשון של איזון מחדש של כלכלתה וכעת היא נכנסת לשלב השני.

“אנו רואים אינפלציה בסביבות 40% עד סוף השנה עקב האטה בביקוש המקומי, השפעות בסיס והיציבות האחרונה של הלירה, אנו מצפים לתהליך דיס-אינפלציה חזק”, אמר.

דויטשה בנק הגרמני, ברלין | צילום: שאטרסטוק

כלכלני “דויטשה בנק” חזו את צמיחת התמ”ג של טורקיה ב-3.5% השנה, ביחס לקצב צמיחה ממוצע של כ-5% בחמש השנים האחרונות. קרן המטבע הבינלאומית (IMF) צופה שכלכלת טורקיה תצמח ב-3.6%, בעוד שהארגון לשיתוף פעולה ופיתוח כלכלי (OECD) צופה צמיחה של 3.4% ב-2024.

“זה לא הולך להיות קל, אבל אף מדינה בעולם לא הצליחה להוריד את האינפלציה מלמעלה מ-75% בלי משהו לשבור. טורקיה יכולה להיות מקרה ייחודי אם הם יצליחו להשיג את האיזון מחדש ללא נחיתה קשה”, אמר וויטוסקה.

סוכנויות דירוג האשראי מביעות אמון
השווקים יתמקדו גם בסקירת סוכנות דירוג האשראי Moody’s של טורקיה, שאמורה להתפרסם ביום שישי. הסוכנות העולמית שינתה את התחזית של טורקיה לחיובית מיציבה, ואישרה את דירוג האשראי שלה “B3” בסקירת ינואר, הציפיות הנוכחיות הן שהדירוג ישודרג ל-B2.

במרץ, שדרגה Fitch Ratings את דירוג האשראי של טורקיה מ-“B” ל-“B+” ואת התחזית שלה מיציבה לחיובית, בעוד ש-S&P העלתה גם את הציון שלה ל-“B+” מ-“B” והקצתה תחזית חיובית.

טורקיה מפתיעה וכובשת את הפסגה: העושר במדינה גדל ב-157%

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן