חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טייקונית הנדל”ן שמעלה ב-12.5 מיליארד דולר נידונה למוות

גזר דין מוות הושת על טייקונית הנדל"ן הווייטנאמית טרונג מיי לאן, בגין מעורבותה בהונאה הפיננסית של 12.5 מיליארד דולר • לאן צפויה לערער על גזר הדין הדרמטי, שיש בו גם מן "למען יראו ויראו"

ביהמ"ש המקומי בוויטנאם | צילום: שאטרסטוק

בית המשפט בוויטנאם גזר היום (חמישי) גזר דין מוות על טייקונית הנדל”ן טרונג מיי לאן, בגין מעורבותה בהונאה הפיננסית של 12.5 מיליארד דולר – הגדולה ביותר במדינה מאז ומעולם. לאן נמצאה אשמה במעילה, שוחד והפרה של כללי בנקאות.

המשפט בעניינה החל רק לפני כחודש – והסתיים מוקדם מהצפוי, למרות שלפי כלי תקשורת במדינה היא לא הודתה באשמות שיוחסו לה. ההחלטה הדרמטית משקפת את עמדת השלטון הקומוניסטי בראשות נגוין פו טרונג, נגד השחיתות הגואה במדינה.

לאן צפויה לערער על גזר הדין הדרמטי, שיש בו גם מן “למען יראו ויראו”. בן משפחתה אמר בריאיון לסוכנות הידיעות רויטרס כי “נמשיך להילחם כדי לראות מה אנחנו יכולים לעשות”. לצידה של לאן, 84 נאשמים נוספים בתיק קיבלו גזרי דין החל ממאסר על תנאי למשך שלוש שנים ועד מאסר עולם.

הטייקונית ששימשה כיו”ר חברת הנדל”ן ון תין פאט, הואשמה בהונאת ענק שהגיעה כמעט ל-3% מהתמ”ג של וייטנאם ב-2022. היא שלטה באופן לא חוקי בבנק סייגון ג’וינט סטוק קומרשל במשך עשור שלם, במטרה לרוקן אותו מכספים דרך אלפי חברות רפאים ובאמצעות מתן שוחד לפקידים בממשל המקומי.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן