חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טראמפ הפסיד 4 מיליארד דולר כשמניית חברת המדיה צוללת

טראמפ הפסיד 4 מיליארד דולר כשמניית חברת המדיה צללה ב-74% מאז הגיעה לשיא בסוף חודש מרץ • כבעל המניות הגדול ביותר בחברה, טראמפ ספג את ההפסדים הגדולים ביותר, אם כי הירידה היא רק על הנייר לבינתיים מכיוון שהוא עדיין לא יכול למכור אף אחת ממניותיו

דונלד טראמפ ברקע הרשת החברתית שלו Truth Social | צילום: שאטרסטוק

טראמפ הפסיד 4 מיליארד דולר כשמניית חברת המדיה שלו רשמה ירידה חדה של כ-70% בשבוע שעבר שמאז הגיעה לשיאה בסוף חודש מרץ. 

אחזקתו האישית של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ ב- Trump Media & Technology Group הגיעה ליותר מ-6 מיליארד דולר במרץ, כאשר מניותיה זינקו לאחר הופעת הבכורה שלהן בשוק הציבורי. כמעט שישה חודשים לאחר מכן, ההון הזה הצטמצם לפחות מ-2 מיליארד דולר על רקע הפסדים והתכווצות הכנסות.

כבעל המניות הגדול ביותר בחברה, טראמפ ספג את ההפסדים הגדולים ביותר, אם כי הירידה היא רק על הנייר לעת עתה מכיוון שהוא עדיין לא יכול למכור אף אחת ממניותיו.

טראמפ מחזיק בכ-60% מ- Trump Media, החברה צברה משקיעים רבים הנמנים עם תומכיו של טראמפ גם בחייו הפוליטיים ובמרוץ לנשיאות. 

מניית טראמפ מדיה צנחה ב-1.10 דולר, או 6%, ל-16.98 דולר ביום רביעי, המחיר הנמוך ביותר מאז החלה להיסחר במרץ. 

חברת המדיה של טראמפ | צילום: שאטרסטוק

אנליסטים ציינו בעבר כי מניות טראמפ מדיה מתנהגות באופן דומה למה שנקרא “מניות מם”, חברות שמחירי המניות שלהן מושפעים יותר מטרנד ומדיה חברתית מאשר יסודות עסקיים בסיסיים, כגון צמיחה בהכנסות או רווח.

לדוגמה, לאחר שטראמפ שרד ניסיון התנקשות ביולי, מחיר המניה של טראמפ מדיה זינק ביותר מ-30%. הסקרים דאז העניקו לו יתרון גם בבחירות לנשיאות בנובמבר.

אבל כשבוע לאחר מכן, הנשיא ג’ו ביידן נסוג בתור המועמד הדמוקרטי והוחלף על ידי סגנית הנשיא קמלה האריס, שמובילה בסקרים וכעת עומדת בקרב צמוד עם טראמפ במדינות מרכזיות, על פי הדיווחים האחרונים. 

מאז חודש יולי מניות טראמפ מדיה (DJT) השילו 51% מערכן. ומאז השיא בסוף מרץ המניה ירדה בכ-74% משוויה, נכון ליום רביעי בשבוע שעבר.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן