חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ידין ענתבי הוא מנכ”ל בנק הפועלים הבא – קפיצה במעמד, פחות בשכר

ענתבי גויס לאוצר לתפקיד בכיר בגיל צעיר, במסגרת שינוי שהוביל אז בנימין נתניהו • הוא חבר ההנהלה הוותיק ביותר בבנק, שבשנה שעברה תוגמל בשכר קרוב למנכ"ל • תקופה מאתגרת לבנקים שחייבים להמציא עצמם מחדש

מנכ"ל בנק הפועלים החדש, ידין ענתבי | צילום קובי גדעון/פלאש 90

ידין ענתבי הוא המנכ”ל הבא של בנק הפועלים, אחרי שדירקטוריון הבנק אישר את בחירתו על ידי ועדת האיתור. הבחירה נדרשת לאישור המפקח על הבנקים. איתור המועמד החל בחודש מאי, לאחר שמנכ”ל הבנק דב קוטלר הודיע על פרישתו לאחר חמש שנות כהונה בתפקיד.

ענתבי הוא חבר ההנהלה הבכיר ביותר בבנק הפועלים, לאחר שהחל את חברותו בהנהלה בשנת 2013. בתפקידו הראשון כיהן כמנהל החטיבה הפיננסית (CFO) ומשנת 2018 ועד היום הוא עומד ענתבי ראש חטיבת שווקים פיננסים ובנקאות בינ”ל של הבנק.

בעברו כיהן כממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון והמפקח על הביטוח במשרד האוצר בין השנים 2005-2009, וכן כמנכ”ל דש בית השקעות בין השנים 2011-2012.

ידין ענתבי, בן 53, נשוי ואב לשתי בנות, בעל תואר ראשון בכלכלה וחשבונאות מהאוניברסיטה העברית, תואר מוסמך במנהל עסקים בהתמחות במימון ובנקאות מהאוניברסיטה העברית, והינו רואה חשבון מוסמך.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הוביל את מינוי הצעירים המוכשרים לתפקידים בכירים באוצר, שזכו בהמשך לכינוי “נערי האוצר”. המינויים המקצועיים של אותם צעירים, לאחר עשורים בהם מונו מקורבים ועסקנים ותיקים, אפשרו לערוך רפורמות כמו “רפורמת בכר”, שענתבי היה עד לה ובעיקר עסק בהשמתה.

הבנקים נלחמו נגד הרפורמה בכל כוחם, אך מאז שנכפתה עליהם מכירת הקרנות וקופות הפנסיה הם רק שגשגו. יוסי בכר ז”ל, על שמו נקראה הרפורמה שיזם והוביל נתניהו, מונה בהמשך למנכ”ל דיסקונט. יו”ר הרשות לני”ע דאז משה טרי ניסה להתמנות כמנכ”ל בנק לאומי אך לא הצליח בכך וכעת ענתבי ממונה כמנכ”ל אחד משני הבנקים המובילים בארץ.

סניף ירושלים בנק הפועלים | צילום: שאטרסטוק

מינוי כמנכ”ל הבנק הוא קפיצת מדרגה משמעותית בקריירה של ענתבי, אך כנראה שלא קפיצה משמעותית בשכרו. בשנת 2023 שכרו היה גבוה מ-3.6 מיליון שקלים (725 אלף מתוכם כבונוסים) ואילו שכר המנכ”לים מוגבל מאז חוקק החוק בעניין ב-2017, לעלות כוללת של 4 מיליון שקלים. שכרו של המנכ”ל הפורש של הפועלים היה 3.8 מיליון שקלים.

שווי השוק של הפועלים עומד על 44.8 מיליארדי שקלים, אחרי שבשנה האחרונה מנייתו עלתה בכ-9%. במונחי שווי שוק לאומי גדול מהפועלים ושווי עומד כיום על 47.3 מיליארד שקל, לאחר שמנייתו עלתה ב-4% בלבד בשנה האחרונה.

הבנקים הגדילו את האשראי שלהם למשקי בית ולעסקים מאז פרוץ המלחמה. ההתפתחויות הטכנולוגיות המהירות בתחום מאתגרים את הבנקים כעת שצריכים להמציא עצמם מחדש.

בנק ישראל פועל להגברת התחרות בפיתוח אמצעי תשלום חוץ בנקאיים ובצעדים נוספים להגברת התחרות בבנקים, שנחשבים בארץ לריכוזיים בכל קנה מידה עולמי. אם הבנקים לא יכנסו לתחומים חדשים ויציעו מוצרים חדשים הם לא יוכלו להמשיך לצמוח בקצב שהכירו עד כה.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה