חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יום ירוק בבורסה: 107 מניות מת”א 125 עלו; בעלות לוויתן הזניקו את מדד האנרגיה

משרד האנרגיה השיב בנימה חיובית לבקשת השותפות במאגר הגז להגדיל את התפוקה ואת הייצוא - בעקבות הדיווח, מניות ניו-מד ורציו זינקו • השקל נחלש בכשלושת רבעי האחוז מול הדולר

בורסה, אילוסטרציה | צילום: שאטרסטוק

יום נוסף של עליות שערים יפות בבורסה בתל אביב: מדדי ת”א-125 ות”א-35 עלו כ-1.1%, כש-107 מניות מתוך מדד ת”א-125 רשמו תשואה חיובית, מהן בלטו היום ניו-מד אנרג’י, שעלתה ב-5.1% ורציו אנרגיות שעלתה ב-5.6% – שתי החברות מחזיקות יחד עם שברון במאגר לוויתן.

היום (רביעי) פורסם שמשרד האנרגיה בוחן אפשרות לאפשר להן להגדיל את כמות הגז הטבעי מפרויקט לוויתן ליצוא. גם קבוצת דלק, החברה האם של ניו-מד עלתה בעקבות הדיווח ב-3.4%. עוד עלתה היום – מיטרוניקס שבבעלות קיבוץ יזרעאל, שממשיכה להיסחר בתנודתיות גבוהה.

היום היא עלתה ב-5.9% ובמחזור גבוה של כ-15 מיליון שקל. כך עולה מנתונים שסוקר יובל צוק מיחידת המחקר של הבורסה לני”ע בת”א. היה זה יום מוצלח גם למניות המוליכים למחצה – נובה (2.8%), קמטק (3.2%) וטאואר (2.2%).

אסדת לוויתן | צילום: מארק ישראל סלם/פלאש 90

חברת הטכנולוגיה הדואלית אלארום (לשעבר סייפ-טי) זינקה ב-21.2% במחזור גבוה, אחרי שבשנה האחרונה היא הכפילה את שוויה פי 13.5 ומתחילת השנה פי 3.5! כך שמי שהשקיע בה 100 אלף שקל בשנה שעברה נכנס כעת למועדון המיליונרים עם 1.35 מיליון שקלים.

גם אורמד זינקה היום בשיעור דומה – ב-20.7%, אחרי שדיווחה היום כי הדירקטוריון אישר תוכנית רכישה עצמית של מניות בהיקף של עד 20 מיליון דולר. עם פתיחת המסחר בארה”ב היא זינקה בקרוב ל-15%.

הדולר התחזק היום מול השקל בכשלושת רבעי האחוז ונסחר ב-3.75 שקלים. מול האירו השקל נחלש בכשליש האחוז ונסחר ב-4 שקלים.

הדולר האמריקאי | צילום: שאטרסטוק

מדד הטכנולוגיה הוסיף 1.5%
המדד שבלט מעל כולם הוא ת”א נפט וגז שעלה ב-2.7%, בזכות ניו-מד רציו ודלק שהוזכרו לעיל, שנתנו רוח גבית גם למחזיקות במאגר “תמר”, ישראמקו, שעלתה ב-2.3% ותמר פטרוליום שהוסיפה 1.4%.

ענף הטכנולוגיה רווה נחת אף הוא כשמדד ת”א-טכנולוגיה הוסיף 1.5% בהובלת מניות סקטור המוליכים למחצה שהוזכרו לעיל ומניות מסקטור האנרגיות המתחדשות כמו אנרג’יקס שעלתה ב-3.1%, דוראל שעלתה ב-3.2% ונופר שהוסיפה 3.1%.

בשוק איגרות החוב הקונצרניות, בדומה לאתמול מדדי התל-בונד רשמו ירידות לא מהותיות של עד 0.1%. ואילו שוק איגרות החוב הממשלתיות התאפיין גם בירידות שערים, כאשר במדדי הסדרות הארוכות הגיעו עד לכ-0.8%.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה