חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יוצאת מהמשבר: יוון מתכננת פירעון מוקדם מהצפוי של הלוואות בשווי 8 מיליארד יורו

לאחר משבר החובות, כלכלתה של יוון ממשיכה להתאושש וחוזרת לצמיחה מהירה. בשל כך, היא מתכננת להחזיר הלוואות חילוץ של 8 מיליארד יורו לפני המועד

הכלכלה של יוון | צילום: שאטרסטוק

יוון מתכננת פירעון מוקדם של 8 מיליארד יורו של הלוואות חילוץ למדינות גוש האירו השנה, כאשר כלכלת המדינה מתאוששת ממשבר החוב של העשור הקודם, כך הודיע ראש הממשלה בראיון לסוכנות הידיעות בלומברג. 

“נחזיר הלוואות מוקדמות בהיקף של 8 מיליארד יורו ויפוג ב-2026, 2027 ו-2028, יותר מהמתוכנן בתחילה”, כך אמר לרויטרס גורם בעל ידע בנושא. הפירעון המוקדם, המכסה הפחתות הלוואות מ-2026 עד 2028, מסמן את הנתח המואץ השלישי מאז תכנית החילוץ הראשונה של יוון ב-2010 והגדול ביותר עד כה.

גוש האירו וקרן המטבע הבינלאומית (IMF) הלוו ליוון כ-280 מיליארד יורו במהלך המשבר בתנאי שתטיל צעדי צנע קשים במדינה. תוקף החילוץ השלישי של המדינה פג ב-2018 ומאז היא מסתמכת אך ורק על שוקי החוב לצרכי ההלוואות שלה.

עם התשלום המתוכנן השנה, יוון תחזיר כ-20 מיליארד יורו מהלוואות החילוץ הראשונות. בשנת 2022, המדינה שילמה לקרן המטבע הבינלאומית שנתיים לפני המועד ובשנת 2023 היא החזירה 5 מיליארד יורו של הלוואות למדינות גוש האירו.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה