חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יו”ר הפדרל ריזרב רואה התקדמות בהאטת האינפלציה, אך מסרב לומר מתי הריבית תרד

יו"ר הפדרל ריזרב, ג'רום פאוול נמנע מלענות על שאלות בנוגע להורדת ריבית אפשרית במהלך ראיון שערך בשני. אולם, פאוול אמר כי הודות לנתוני האינפלציה קובעי המדיניות בפד קיבלו ביטחון כי הצמיחה במחירים נמצאת בהאטה והאינפלציה מתקדמת בדרך ליעד שהציב • הימורים מצד משקיעים כי יש סיכוי להפחתת הריבית בספטמבר

יו"ר הפד, ג'רום פאוול | צילום: רויטרס

יו”ר הפדרל ריזרב, ג’רום פאוול, סירב לענות על שאלות בנוגע להורדת ריבית אפשרית בעוד שבועיים, שכן גורמים רשמיים מסתכלים קדימה לעבר הפחתת ריבית לאחר מכן, בספטמבר. 

פאוול אמר כי האינפלציה והפעילות הכלכלית הואטו באופן נרחב בהתאם לציפיות הבנק המרכזי. נתונים על לחצי מחירים בין אפריל ליוני “אכן מוסיפים מעט לביטחון” שהאינפלציה תחזור ליעד של הפד לאחר שקריאות האינפלציה לא סיפקו אמון כזה מוקדם יותר השנה, אמר במהלך ישיבת שאלות ותשובות בוושינגטון ביום שני.

הריבית בארה”ב תרד בספטמבר? | צילום: שאטרסטוק

אולם, פאוול סירב לומר אם זה יצדיק הורדת ריבית בהחלטה בסוף חודש יולי. המשקיעים צופים באופן כללי שהבנק המרכזי יתחיל להפחית את הריבית רק בהחלטה הבאה של קובעי המדיניות בספטמבר.

“אני לא מתכוון לשלוח שום אותות בדרך זו או אחרת בשום פגישה מסוימת”, אמר פאוול. “אנחנו הולכים לקבל את ההחלטות האלה בישיבה אחר ישיבה.”

מכולת בארה”ב | צילום: שאטרסטוק

במהלך הרבעון האינפלציה חזרה להאט ונתוני התעסוקה הראו שיפור. השילוב הזה נותן לקובעי מדיניות של הפד טענה חזקה יותר להורדת הריבית בחודשים הקרובים אך גם זה לא בטוח יועיל.

מפתיעה לטובה: האינפלציה בארה”ב ירדה בחודש יוני ל-3%

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן