חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יותר מ-6%: איפה משכירי דירות מחיר למשתכן מקבלים תשואה גבוהה במיוחד?

בעוד התשואה בשוק החופשי עומדת על כ-2.5% בממוצע מסתבר שרוכשי הדירות במסגרת התכנית המחיר למשתכן שהציבו את דירתם להשכרה אחרי 5 שנים עשו עסקה משתלמת ויכולים לזכות בתשואה כמעט כפולה מזו שבשוק החופשי • הנה כל השכונות עם התשואות האטרקטיביות

דירות יד שנייה | צילום: שאטרסטוק

זכאי התכנית המחיר למשתכן שרוכשים דירות בהנחות משמעותיות ביחס למחיר השוק יכולים להעמיד את הדירה לשכירות אחרי חמש שנים ומסתבר שהתשואה שירוויחו על השכירות גבוהה בהרבה ביחס לתשואה בשוק החופשי. נתוני מדלן עקבו אחר התשואה בפרויקטים של המחיר המשתכן ומסתבר כי לעיתים התשואה שמקבלים מוכרי הדירות שרכשו במסגרת התכנית הממשלתית תהיה כפולה מהשכירות שיקבל בעל הדירה שרכש אותה בשוק החופשי.

כך, על פי נתוני מדלן שהגיעו לערוץ הכלכלי, באור יהודה בשכונה בית בפארק, דמי השכירות המבוקשים הם 6,964 שקל. מחירה של הדירה בשוק החופשי הוא 2.7 מיליון שקל ואילו המחיר המסובסד במסגרת המחיר למשתכן הוא 1.3 מיליון שקל, מכאן שהתשואה על השכירות היא 3.10% בשוק החופשי ואילו תשואת השכירות לרוכשי הדירה במחיר למשתכן כפולה ועומדת על 6.3%.

דוגמה דומה גם במבשרת ציון בשכונת נופי סלע: דירת 4 חדרים נרכשה במחיר מסובסד של 1.4 מיליון שקל לעומת מחירה בשוק החופשי שעומד על 3.2 מיליון שקל, התשואה על השכירות היא 2.78% בשוק החופשי ואילו תשואת השכירות המסובסדת עומדת על 6.29%. פער של 3.5%.

בגדרה בשכונת גדרה מזרח, דמי השכירות המבוקשים עבור דירת 4 חדרים בשכונה הם 5,700 שקל. מחיר דירת 4 חדרים בשוק החופשי 2.1 מיליון שקל לעומת 1.09 מיליון שקל במסגרת תכנית המחיר למשתכן, מדובר בתשואה לשכירות של 3.23% לעומת תשואה מסובסדת של 6.25%.

כך גם באור עקיבא בשכונת אור ים וברמלה בשכונת נאות שמיר, התשואה המסובסדת עומדת על 5.89% ו-5.69% בהתאמה עם פערים של כ-3% ביחס לתשואה על הדירה המושכרת שנרכשה בשוק החופשי.

באשקלון, בשכונת עיר היין דמי השכירות עומדים על 4,310 לדירת 4 חדרים כאשר מחיר הדירה הוא בשווי 1.8 מיליון שקל בשוק החופשי ואילו המחיר המסובסד למי שרכש את הדירה במסגרת התכנית למשתכן עומד על 1.09 מיליון שקל, התשואה למי שרכש את הדירה במחיר למשתכן והעמיד אותה להשכרה היא 4.7% לעומת תשואה שכירות רגילה של 2.75%. תשואה גבוהה יותר בכ-2%.

גם בבאר שבע בשכונת פארק הנחל התשואה המסובסדת שיקבל מי שרכש את דירת 4 החדרים ועמיד אותה לשכירות היא 4.7% לעומת תשואה רגילה של 3.4%.

 

 

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן