חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יעקוף את ביל גייטס: הונו של סטיב באלמר עלה ל-154 מיליארד דולר

סטיב באלמר התחיל את הקריירה שלו כעוזרו האישי של מייסד מיקרוסופט ביל גייטס אך הוא עשוי בקרוב לעקוף את גייטס בעושרו • על פי דירוג המיליארדרים של בלומברג: רק 3 מיליארד דולר מפרידים בינו לבין מייסד מיקרוסופט

מיקרוסופט | צילום: שאטרסטוק

יעקוף את הבוס? הונו של סטיב באלמר, מנכ”ל מייקרוסופט לשעבר ומי שהיה עוזרו של ביל גייטס, מייסד מיקרוסופט האגדי, מעורר עניין כיוון שהוא עשוי לעקוף בקרוב את הבוס הוותיק שלו בשווי ההון. הונו של באלמר עלה בכ-24 מיליארד דולר ל-154 מיליארד דולר, מה שמציב אותו במקום ה-7 במדד המיליארדרים של בלומברג. כעת גייטס ממוקם במקום ה-6 עם 157 מיליארד דולר, כלומר הפרש של 3 מיליארד דולר בלבד לעומת הפרש של 17 מיליארד דולר בקיץ שעבר.

באלמר עשיר יותר ממיליארדרים בעלי שם גדול, כולל לארי אליסון מחברת אורקל עם 153 מיליארד דולר, סרגיי ברין מאלפבית עם 148 מיליארד דולר, וורן באפט עם 135 מיליארד דולר, מייקל דל עם 120 מיליארד דולר, וג’נסן הואנג מחברת נבידיה עם 115 מיליארד דולר, כך על פי מדד בלומברג.

באלמר הצטרף למיקרוסופט ב-1980 כעוזר לנשיא, למרות שהוא שימש יותר כמנהל עסקי. בתחילה באלמר ניהל משא ומתן סביב שכר בסיס של 50 אלף דולר בתוספת 10% מהגידול ברווח שהפיק, אך כאשר חלקו ברווחים היה גדול יתר על המידה המשוערת, הוא הסכים להחליף אותו בהקצאת מניות משמעותית, כך לפי פורבס.

דרכו של באלמר נסללה לכס מנכ”ל מיקרוסופט בשנת 2000. הוא פרש מתפקיד זה ב-2014 עם 333 מיליון מניות או 4% מסך כל המניות, כך עולה מהמסמכים הרגולטוריים. על פי הנחת בלומברג באלמר שמר על רוב המניות הללו, מה שיוצר אומדן שווי של יותר מ-150 מיליארד דולר על סמך מחיר המניה של מיקרוסופט. בנוסף ההנחה שבאלמר כנראה אסף דיבידנדים בשווי מיליארדי דולרים גם במהלך השנים.

מקור העושר של באלמר התרחב בשנה האחרונה בעיקר בגלל פריחת הבינה המלאכותית, שהעלתה את מניית מיקרוסופט. התברגותו של באלמר ברשימת עשרת המיליארדרים הגדולים נתפסת כחריגה, רוב המיליארדרים האחרים כמו אילון מאסק, ברנרד ארנו וג’ף בזוס יצרו את עושרם בחברות שהקימו, חברות שעדיין בניהולם ואילו באלמר אינו המייסד וכעת גם אינו המנכ”ל של מיקרוסופט.

 

 

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה