חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ירידה במכירות: האם האמריקנים מתחילים להפנות עורף למקדונלד’ס וסטארבקס?

הכלכלה האמריקנית הנשענת על הכנסות מצריכה לא מגלה סימנים של ירידה בהוצאות הצרכנים, אולם בתוצאות הכספיות של הרבעון השני שתי ענקיות המזון והמשקאות מקדונלד'ס וסטארבקס הציגו ירידות במכירות • מה גורם לאמריקנים להתרחק משתי החברות שנמצאות בלב הצריכה האמריקנית?

רשת מסעדות המזון המהיר מקדונלד'ס | צילום: שאטרסטוק

האמריקנים הרבה פחות מתלהבים מהענקיות מקדונלד’ס וסטארבקס: עונת הדוחות החלה השבוע וכבר הצליחה לתת אינדיקציה ברורה לגבי הוצאות האמריקנים, במציאות כלכלית של אינפלציה גבוהה. למרות המצב הכלכלי והפוליטי, הערכות הן שאמריקנים עדיין שמחים להוציא כספים והצריכה האמרינית המסורתית לא נפגעה, “אם הייתה אולימפיאדה של קניות על רקע מהומות פוליטיות, מלחמות או מגיפות, עדיין ארה”ב הייתה לוקחת הביתה מדליות זהב, כסף וארד ב-100% מהזמן”, כך נכתב בטור מיוחד שפורסם ב-CNN שסיכם את התובנות העולות מהדוחות הכספיים שפרסמו הענקיות מקדונלד’ס וסטארבקס.

כלכלת ארה”ב נשענת בעיקר על צריכה גבוהה מאוד, החברות שבאופן מסורתי עמדו בלב הצריכה האמריקנית סופגות כעת ירידה במכירות כך על פי תוצאות הרבעון השני. חברת סטרבקס סיכמה את הרבעון עם מכירות עגומות וירידה של 2% בהשוואה למכירות בתקופה המקבילה אשתקד. כך גם מקדונלד’ס דיווחה על ירידה של 0.7% במכירות בארה”ב בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

סטארבקס | צילום: שאטרסטוק

“הצרכנים האמריקנים מוכנים להוציא כספים הם פשוט לא מוכנים לצרוך עוד מאותו דבר ישן , הם יותר סלקטיבים ברכישות המזון שלהם”, אמר ראש מחקר בחברת מחקר “פלסר”. המכירות במסעדות אחרות, שאינן מזון מהיר דווקא עלו, מסעדות שמציעות יותר ערך ונוחות העלו את המכירות לעומת מקדונלד’ס שהעלתה בעבר מחירים וספגה ירידה במכירות.

מקדונלד’ס מנסה כעת בעיקר להחזיר לקוחות עניים יותר ובפנייתה ללקוחות אמידים היא מנסה להציע משהו חדש. כך היא מקדמת את מבצע הארוחה ב-5 דולר תוך כדי הצגת המבורגר “ביג קשת” יוקרתי.

הערכה היא כי האמריקנים למדו להינות מפינוקים קטנים וחוויות אוכל ראויות לאינסטגרם, כבר לא מעוניינים בארוחה זמינה לקחת הביתה כארוחת ערב, יותר מכינים קפה בבית או מעדיפים את אופציות הקפה הזולות יותר, כל זה לא נובע מחסכנות עודפת כי הנטייה להוציא כספים על צרכנות לא השתנתה בהרבה, רק העדיפויות השתנו.

 

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן