חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ישראל צומחת: העסקים מתאוששים מהשפעות המלחמה בכל הענפים

הישראלים חוזרים לבתי המלון, אך התיירים עדיין נפקדים מהם • בחודשיים הראשונים של השנה נרשם שיפור בענפי התעשייה והשירותים, אך חלה הידרדרות בענפי הבינוי והמלונאות

שיפור במצבן הכלכלי של חברות בענפי התעשייה והשירותים, לעומת הרעה במצבן של החברות בענפי הבינוי והמלונאות. כך עולה מסקר הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה על הערכת המגמות בעסקים, במהלכו נשאלו מנהלי החברות בחודש מרץ על סיכום החודש הקודם, המצב הנוכחי והצפי לחודש אפריל.

מדיווח המנהלים עולה, כי מאזני הנטו על העבר (פברואר לעומת ינואר 2024) מצביעים על ירידה בהיקף המכירות בענף המסחר הקמעוני. בענף המלונאות עולה שבחודש פברואר חלה עלייה במספר לינות הישראלים, במקביל לירידה חדה במספר לינות התיירים (בהשוואה לתקופה המקבילה בשנה הקודמת).

מאזני הנטו של ציפיות המנהלים לפעילות הכלכלית בחודש אפריל מצביעים על צפי לגידול משמעותי בענף המסחר הקמעוני. בענפי השירותים מסתמנת ציפייה להגדלה בהיקף המכירות לשוק המקומי. לעומת זאת, בענפי הבינוי והמלונאות הציפיות לפעילות בחודש אפריל הן שליליות.ניתן לראות שהיקף הפגיעה בענפי הטכנולוגיה המסורתית והמעורבת-מסורתית גבוה משמעותית מהפגיעה בענפי הטכנולוגיה העילית והמעורבת-עילית. בכל קבוצות הטכנולוגיה בתעשייה חל שיפור ברבעון הראשון של שנת 2024 לעומת הרבעון הקודם, ונרשמה ירידה בשיעור החברות המדווחות על מחסור בהזמנות לשוק המקומי.

שיעור החברות שדיווחו על כך שהמצב הביטחוני פוגע באופן חמור בפעילותן ברבעון הרביעי של שנת 2023 עומד על כ-59% בענפי שירותי המזון והמשקאות, לעומת 38% בענפי השירותים העסקיים ו-21% בענפי המידע והתקשורת. ברבעון הראשון של שנת 2024 חל שיפור במגבלה זו בכל ענפי השירותים.

בענפי שירותי מזון ומשקאות שיעור החברות המדווחות על מחסור בהזמנות לשוק המקומי ירד ברבעון הראשון של שנת 2024 ל-14%, מכ-24% ברבעון האחרון של שנת 2023.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה