חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כארבעה חודשים לאחר המהומות בקמפוס: נשיאת קולומביה התפטרה מתפקידה

נשיאת אוניברסיטת קולומביה שבארה"ב, מינוש שפיק, הודיעה על התפטרותה על רקע הביקורת על התנהלותה עם האנטישמיות בקמפוס • במכתב פתוח לקהילת האוניברסיטה היא כתבה: "זו הייתה תקופה של מהומה שבה היה קשה להתגבר על דעות שונות בקהילה שלנו" • שפיק היא הנשיאה השלישית שמתפטרת מתפקידה בשנה האחרונה בשל גל המחאות בקמפוסים

נשיאת אוניברסיטת קולומביה, מינוש שפיק | צילום: רויטרס

נשיאת אוניברסיטת קולומביה שבניו יורק מינוש שפיק הודיעה הלילה (בין רביעי לחמישי) כי היא מתפטרת מתפקידה כארבעה חודשים לאחר שהחלו המהומות בקמפוסים ברחבי ארה”ב כשהאוניברסיטה הפכה למוקד המרכזי שגרר את גל המחאות האנטישמיות.

שפיק, התפטרה מתפקידה לאחר תקופה סוערת באוניברסיטה והפכה לדיקנית השלישית של מוסד אקדמי יוקרתי המשתייך לליגת הקיסוס שעוזבת בשל סערות הקשורות למלחמה בעזה ואנטישמיות בקמפוס. קלודין גיי מאוניברסיטת הרווארד וליז מגיל מאוניברסיטת פנסילבניה פרשו מתפקידן לאחר מתן עדות בקונגרס בחודש דצמבר שבה נתנו תשובות מתחמקות בשאלה האם קריאות לרצח עם נגד יהודים יהיו הפרה של מדיניות האוניברסיטה וענו כי “זה תלוי בהקשר”. 

שפיק הודיעה אתמול כי היא תעזוב את תפקידה באופן מיידי, קצת יותר משנה לאחר תחילת העבודה. “זו הייתה תקופה של מהומה שבה היה קשה להתגבר על דעות שונות בקהילה שלנו”, כתבה שפיק בהצהרה. “במהלך הקיץ, הצלחתי להרהר והחלטתי שהמעבר שלי בשלב זה יאפשר לקולומביה להתמודד בצורה הטובה ביותר עם האתגרים שלפנינו”.

קתרינה ארמסטרונג תמונה למנהלת הזמנית של האוניברסיטה. במכתב לקהילת האוניברסיטה כתבה כי “כשאני נכנסת לתפקיד הזה, אני מודעת היטב לניסויים שעומדים בפני האוניברסיטה בשנה האחרונה”, אמרה. “אסור לנו להמעיט במשמעותם, ולא לאפשר להם להגדיר מי אנחנו ומה נהיה”. 

המאהל באוניברסיטת קולומביה | צילום: רויטרס

העזיבה הפתאומית קורית פחות משלושה שבועות לפני תחילת השנה האקדמית בארה”ב ויכולה להעיד על כך שהמהומות בקמפוסים עלולות להתחדש כאשר סטודנטים ברחבי ארה”ב חוזרים ללמוד. המתיחות בקמפוס קולומביה הביאה מפגינים פרו-פלסטינים להקים מאהלים בבית הספר בניו יורק מה שבסופו של דבר הוביל להתערבותה של המשטרה ולביקורת דו מפלגתית על הכאוס שנוצר והתחושה כי המצב אינו מטופל. 

יו”ר בית הנבחרים הרפובליקני, מייק ג’ונסון, ביקר בקולומביה ב-24 באפריל כדי להיפגש עם סטודנטים יהודים ולהשמיע הערות על מה שמשרדו כינה “העלייה המטרידה של אנטישמיות אלימה בקמפוסים של אמריקה”.

מייק ג’ונסון, יו”ר בית הנבחרים בקמפוס אוניברסיטת קולומביה | צילום: שאטרסטוק

לפי העדויות בתקשורת האמריקנית חלק מהמפגינים, איימו על סטודנטים יהודים ואף הביעו תמיכה בחמאס ובארגוני טרור נוספים ואף הצדיקו את אירועי הטבח בשבעה באוקטובר. בקמפוס קולומביה, ההפגנות הגיעו לשיא כאשר שפיק נאלצה לקרוא למשטרת ניו יורק להוציא אנשים שהתבצרו בתוך המילטון הול, בניין קמפוס שבו סטודנטים התבצרו. יותר מ-100 בני אדם נעצרו. 

ראש עיריית ניו יורק: כמעט 300 בני אדם נעצרו בהפגנות באוניברסיטת קולומביה

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן