חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כדי לעקוף את הסנקציות? רוסיה תשיק מטבע דיגיטלי

הבנק המרכזי מתכנן לעשות שימוש ב"רובל הדיגיטלי" כבר ביולי 2025 • הפרלמנט הרוסי אישר אתמול חוק המתיר ביצוע תשלומים בינלאומיים באמצעות מטבעות קריפטוגרפיים • רוסיה נמצאת תחת סנקציות קשות שהטילה ארה"ב ומדינות מערביות נוספות על רוסיה בשל פלישתה לאוקראינה

"הרובל הדיגיטלי", אילוסטרציה | צילום: שאטרסטוק

תחת סנקציות: מחוקקים רוסים אישרו אתמול (שלישי) חקיקה שתאפשר לחברות במדינה להשתמש במטבעות קריפטוגרפיים לעסקאות סחר בינלאומיות. החקיקה מגיעה בעקבות המאמצים של רוסיה לעקוף את הסנקציות המערביות שהוטלו עליה בעקבות הפלישה לאוקראינה.

החקיקה תיכנס לתוף בחודש ספטמבר ולפי נגידת הבנק המרכזי רוסיה תבצע את התשלומים הבינלאומיים הראשונים שלה במטבעות קריפטוגרפיים עד סוף שנת 2024.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין | צילום: שאטרסטוק

לשם כך, רוסיה תשיק את “הרובל הדיגיטלי” שצפוי להיות מוצג באופן נרחב בשנת 2025 אם הוא ייבדק בהצלחה, כך אמרה ביום שלישי נגידת הבנק המרכזי הרוסי, אלווירה נביולינה.

“עכשיו אני יכולה לומר שאם הכול יתנהל כפי שאנו מתכננים, עם פיילוטים שיושמו בהצלחה, נוכל לעבור מבדיקות להחדרה מאסיבית של הרובל הדיגיטלי מיולי 2025”, עוד היא הוסיפה כי זה יהיה תהליך הדרגתי. 

הבנק המרכזי השיק תוכנית פיילוט של הרובל הדיגיטלי באוגוסט אשתקד והוא אמור להפוך לצורה השלישית של המטבע הלאומי הרוסי, שהבנק מתכנן להנפיק בנוסף למזומן ולרובלים שאינם מזומנים.

הבנק המרכזי של רוסיה מחפש בעצמו להעביר כסף מעבר לגבולות באמצעות קריפטו לפני סוף 2024, אמרה הנגידה אלווירה נביולינה.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן