חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כחלק מתכנית היערכות לשינויי האקלים: זו המדינה שצפויה לאסור טיסות פנים

ספרד אוסרת על טיסות פנים קצרות כחלק מהתכנית שלה להפחית את פליטת הפחמן, עדיין לא ידוע כמה טיסות יושפעו בפועל מהמגבלות • מפלגות האופוזיציה במדינה מתנגדות וטוענות כי זו פעולה "לא יעילה"

הרכבת המהירה בין ברצלונה למדריד | צילום: שאטרסטוק

ממשלת ספרד חתמה על הסכם הכולל איסור על נתיבי אוויר פנימיים שבהם נוסעים יכולים לקחת רכבת תוך פחות משעתיים וחצי במקום. ההגבלה כוללת חריגה עבור חיבורים עם שדות תעופה מרכזיים המקשרים עם קווים בינלאומיים, אך טיסות מוולנסיה, ברצלונה, סביליה ואליקנטה למדריד עשויות להיות מתחת לרדאר.

המדינה שוקלת איסור מאז 2021 כחלק מתכנית הפעילות האקלימית שלה לשנת 2050, אך קיים סיכון שהמסלולים יוחלפו בטיסות ארוכות ומזהמות יותר, בנוסף לפליטות הנובעות מהגידול בנסיעות בכביש או ברכבת.

איזו השפעה תהיה לאיסור טיסות לטווח קצר?
בתחילה, טיוטת ההצעה כללה היפטרות מטיסות לטווח קצר עם חלופות רכבת של פחות מארבע שעות, אך כעת זה צומצם לשעתיים וחצי. ההצעה הראשונית הייתה חוסכת עד 300,000 טונות של CO2 ו-50,000 טיסות בשנה, על פי מחקר שפורסם בשנה שעברה על ידי Ecologistas en Acción. קואליציית הארגונים הסביבתיים אמרה כי 11 נתיבי אוויר יכולים להיות מוחלפים בנסיעות רכבת של פחות מארבע שעות, ולצמצם את פליטת ה-CO2 של ספרד בכמעט 10 אחוזים.

המתנגדים למהלך טוענים כי איסור טיסות לטווח קצר הוא לא יעיל. מפלגות האופוזיציה PP ו-Vox מתנגדות לאיסור, כשאלו אומרים שזה יהפוך את ספרד ל”פחות תחרותית”.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן