חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כלכלן בכיר בקרן המטבע הלאומית מרגיע: “הסיכון למיתון עולמי הוא מינימלי”

במהלך ראיון ל-CNBC אמר פייר אוליבייה גורינצ'ס, היועץ הכלכלי של קרן המטבע הבינלאומית כי הסיכון למיתון עולמי הוא "מינימלי למדי" • הוא חיזק את אמירותיו בשל ירידה מהירה מהצפוי של האינפלציה עד לאחרונה, למרות צמיחה חלשה יותר באירופה • יחד עם זאת, האיומים על הצמיחה הכלכלית נותרו בשל הסלמה במתיחות במזרח התיכון

קרן המטבע הבינלאומית | צילום: שאטרסטוק

אחד הכלכלנים הבכירים של קרן המטבע הבינלאומית (IMF) מסמן כי קיים סיכון מועט למיתון עולמי, למרות המתיחות הביטחונית המתמשכת ואי ודאות גיאופוליטית. הקרן העלתה השבוע את תחזית הצמיחה הגלובלית שלה ל-3.2% ב-2024 וצופה את אותו קצב ב-2025.

“כשאנחנו עושים את הערכת הסיכונים סביב קו הבסיס הזה, הסיכוי שיהיה לנו משהו כמו מיתון עולמי הוא די מינימלי. בשלב זה, יידרש הרבה כדי לדרדר את הכלכלה הזו. אז היה חוסן אדיר במונחים של סיכויי צמיחה”, אמר פייר אוליבייה גורינצ’ס, יועץ כלכלי ומנהל מחלקת המחקר ב-IMF, לרשת החדשות CNBC אתמול (שלישי) במהלך ראיון בניו יורק. 

החדשות הטובות הן שכלכלת ארה”ב הביאה מספר ביצועים חזקים וישנן מספר כלכלות בשווקים מתעוררים, יחד עם האינפלציה שירדה מהר מהצפוי עד לאחרונה למרות צמיחה חלשה יותר באירופה, אמר גורינצ’ס. אולם, יש הבדלים בתוך אירופה, הוא הוסיף, כאשר קרן המטבע הבינלאומית הורידה את תחזיות הצמיחה שלה עבור גרמניה, צרפת ואיטליה, אך מעלה אותן עבור ספרד, פורטוגל, בלגיה ובריטניה.

חביות נפט | צילום: שאטרסטוק

מחירי הנפט עולים באופן משמעותי ומתמשך לאורך 2024 וחלה הפרעה נוספת במשלוחים בין אסיה לאירופה אשר יזינו את האינפלציה ב-2024, ציין גורינצ’ס, מה שיגרום לבנקים מרכזיים להחזיק בריבית גבוהה יותר למשך זמן רב יותר ולהכביד על הצמיחה העולמית.

לפי הערכת קרן המטבע הבינלאומית, עלייה עקבית במחירי הנפט של כ-15% ב-2024 תגביר את האינפלציה העולמית בכ-0.7%, אם כי עד כה ערך הסחורה הוכיח כי הוא נשאר יציב יחסית גם על רקע הזינוק האחרון במתיחות ישראל-איראן.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה