חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כלכלני סוכנות הדירוג הגדולה בעולם החלו להיפגש עם ראשי המשק בישראל

לקראת פרסום הדוח בשבועות הקרובים שבו תקבע בין היתר דירוג האשראי של ישראל, כלכלני סוכנות "סטנדרד אנד פור" החלו להיפגש עם ראשי המשק בישראל • עד כה פורסמו דוחות של שני סוכנויות דירוג אשראי שסוקרות את ישראל - מודי'ס ופי'ץ - כאשר הראשונה הורידה את דירוג האשראי של ישראל לראשונה בתולדותיה

סוכנות הדירוג הגדולה בעולם, Standard & Poor's | צילום: שאטרסטוק

כלכלני “סטנדרד אנד פור”, סוכנות הדירוג הגדולה בעולם, החלו את הפגישות שלהם עם ראשי המשק בישראל לקראת פרסום הדוח בשבועות הקרובים, שבו יקבע בין היתר דירוג האשראי של ישראל. בין היתר ייערכו שיחות עם נגיד בנק ישראל פרופ’ אמיר ירון ושר האוצר בצלאל סמוטריץ’.

עד כה פורסמו דוחות של שני סוכנויות דירוג אשראי שסוקרות את ישראל – מודי’ס ופי’ץ – כאשר הראשונה הורידה את דירוג האשראי של ישראל לראשונה בתולדותיה, בעוד השנייה נמנעה מהורדת הדירוג, אבל כן הורידה את התחזית מיציבה לשלילית.

בשל המצב הביטחוני בישראל, הפגישות בין הצדדים צפויות להתנהל באמצעות הזום, כך לפי ynet. בפגישות ייקחו חלק, נגיד הבנק, שר האוצר, החשב הכללי, ראש אגף התקציבים, בכירים במשרדי ממשלה שנוגעים לכלכלה, מנכ”לי הבנקים הגדולים ועוד.

סוכנות הדירוג הגדולה בעולם, Standard & Poor’s | צילום: שאטרסטוק

כזכור, ב-25 באוקטובר 23 פרסמה הסוכנות דוח ביניים, שבו הותירה את הדירוג על כנו, אבל שינתה את התחזית מיציבה לשלילית. כמה חודשים לאחר מכן, בחודש מרץ, סוכנות מוד’יס פרסמה דוח קשה על כלכלת ישראל, במסגרתו הורידה את דירוג האשראי של ישראל.

מנגד, סוכנות פיץ’ שפרסמה את הדוח שלה על ישראל בתחילת החודש, נבהלה קצת פחות – והותירה את דירוג האשראי על כנו. בדומה לסוכנויות האחרות, גם פיץ’ עקבה אחר הכלכלה הישראלית בזכוכית מגדלת מאז פרצה המלחמה.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

תגובה אחת

  1. עד כמה הדירוג אובייקטיבי?
    הרי מדובר בחברות פרטיות שמייצרות דירוג שונים לאותו ״אובייקט״.
    מה המשמעות של הדירוג?
    האם זה עוזר לבנקים להרוויח יותר, בכל מקרה?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה