חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כרטיסים לביונסה, טיולים בבאלי ותמלוגים על ספרים: אלו הרווחים של שופטי העליון בארה”ב

פרטים על האופן שבו שופטי בית המשפט העליון במדינת ארצות הברית הרוויחו כסף בשנה האחרונה פורסמו ביום שישי באמצעות הגילויים הכספיים השנתיים • הם התמודדו עם ביקורת אתית חמורה בעקבות כך, כשחלקם לא דיווחו על נסיעות יוקרה ועסקאות נדל"ן • המשכורת השנתית של השופטים עומדת על 298,500 דולר

ביונסה | צילום: שאטרסטוק

שופטי בית המשפט העליון בארה”ב דיווחו על קבלת מתנות כולל שהות במלון בבאלי וכרטיסים להופעה של ביונסה, כמו גם 1.6 מיליון דולר מקדמות ותמלוגים על ספרים שכתבו בטפסי גילוי שנתיים לשנת 2023 שפורסמו ביום שישי האחרון.

השופטת הליברלית קנטג’י בראון ג’קסון אמרה שהיא קיבלה ארבעה כרטיסים להופעה מכוכבת הפופ ביונסה בשווי של 3,711.84 דולר. השופט השמרן קלרנס תומאס, שספג ביקורת על אי חשיפת מתנות מאיש העסקים והתורם הרפובליקני הרלן קרואו, תיקן את טופס מ-2019 כדי להכיר בכך שהוא קיבל “אוכל ולינה” במלון בבאלי ובמועדון בקליפורניה.

שופטי בית המשפט העליון בארה”ב | צילום: רויטרס

שופטי בית המשפט העליון נדרשים להגיש גילויי כספים ומתנות מדי שנה. הדוחות, המכסים את שנת 2023, פורסמו לציבור עבור שמונה מתוך תשעת השופטים, כאשר השופט סמואל אליטו ביקש הארכה של 90 יום לדו”ח שלו, לפי דיווחים לפיהם היה לו קשר לניסיונותיו של דונלד טראמפ לבטל את הפסדו בבחירות ב-2020.

השופט השמרן ברט קוואנו דיווח כי קיבל תמלוגים מקבוצת Javelin ו-Regnery Publishing תמורת 340,000 דולר. אתר החדשות Axios דיווח ביום חמישי שהוא כותב ספר זיכרונות, שצפוי להתפרסם ב-2025 או 2026. השופט השמרני ניל גורסוץ’ דיווח על 250,000 דולר בתמלוגים על ספרים, וכך גם השופטת הליברלית סוניה סוטומאיור על כמעט 87,000 דולר.

המשכורת השנתית של שופטי בית המשפט העליון בארה”ב עומדת על 298,500 דולר, כאשר השופט העליון ג’ון רוברטס משתכר ב-312,200 דולר.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן