חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כ-10,000 עובדים זרים מהודו יגיעו לישראל בשנת 2024

העובדים צפויים להגיע בחודשיים הקרובים והם יתנו מענה בענפי החקלאות והבנייה • שר העבודה, יואב בן צור: "אנחנו פועלים כל הזמן להביא עוד עובדים זרים"

בנייה בישראל, אילוסטרציה | צילום: שאטרסטוק

כ-10,000 עובדים חדשים צפויים להגיע מהודו בחודשיים הקרובים, ויתנו מענה בענפי החקלאות והבנייה שמשוועים לידיים עובדות, עקב מלחמת חרבות ברזל. כך אמר שגריר הודו, סנג׳יב סינגלה, בפגישתו אמש עם שר העבודה, יואב בן צור, ומנכ״ל המשרד, ישראל אוזן. בפגישה נידונו היחסים המדיניים בין ישראל להודו ודובר על הרצון להרחיבם בתחום החדשנות, הכלכלה והחקלאות. בפגישה עלה גם המחסור בעובדים זרים בעקבות מלחמת ׳חרבות ברזל׳.

בפגישה, סקרה גם הממונה על זכויות עובדים זרים במשרד העבודה, עו״ד שירי לב רן, את ההגנה שמעניקה המדינה לזכויות הסוציאליות של העובדים בישראל ואת פעילות האכיפה שמבצע המשרד. במהלך הפגישה, שר העבודה הביע ניחומים על הירצחו של העובד ההודי והבטיח שמשרד העבודה יבצע אכיפה קפדנית שהעובדים ההודים לא יעבדו בקווי העימות.

שר העבודה, יואב בן צור: ״הודו היא ידידת אמת של ישראל ואנחנו פועלים כל הזמן להביא עוד אלפי עובדים זרים בכדי לתת מענה למחסור בידיים עובדות במשק. אני מודה לשגריר על הפגישה החמה ועל תמיכת מדינתו בישראל בתקופה זו. הודו היא מעצמה חזקה וליחסים בין המדינות יש חשיבות אסרטרטגיית כלכלית ומדינית. אנו מודים ראש לממשלת הודו על המנהיגות האמיצה בגינוי הטרור. ממשלת ישראל שמה לעצמה מטרה להרחיב את שיתופי הפעולה עם ממשלת הודו ולקדם הבאת עשרות אלפי עובדים זרים שיתנו מענה לצרכים והאתגרים של המשק”.

סוגיית העובדים הזרים נידונה בכנסת לפני מספר שבועות ועלה שם כי מספר העובדים הזרים כיום, כ-137,000 כמעט זהה למספרם לפני המלחמה וכי הם מועסקים בחקלאות ובבניין. יחד עם זה, אלדד ניצן, יו”ר כוח אדם זר בענף הבניה אמר כי בענף הבניה לבדו יש צורך ב-80,000 עובדים, בשל הרחקת העובדים הפלסטינים. כרגע מספרם עומד על כ-20,000 אלף בלבד. “הדבר משבית את אתרי הבניה שנמצאים בקריסה כלכלית בשל כך”, הוסיף.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה