חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לאחר שני החיסולים: הדולר מזנק ל-3.77 שקלים, הנפט מטפס מעל ל-1.5%

החיסולים בלבנון ובאיראן מביאים את המתיחות במזרח התיכון לשיא ובתגובה הדולר מזנק בכ-1% ל-3.77 שקלים • מחיר הנפט עולה במעל ל-1.5% כשמחיר חבית ברנט עולה לכ-80 דולר

ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה | צילום: צילום: חסן ג'אדי, פלאש 90

החוזים העתידיים על הנפט התאוששו ליותר מדולר לחבית משפל של 7 שבועות היום (רביעי), לאחר חיסול מנהיג חמאס איסמעיל הנייה באיראן.

החוזים העתידיים על הנפט על ברנט טיפסו ב-1.39 דולר, או 1.8%, ל-80.02 דולר לחבית. החוזים העתידיים על הנפט הגולמי של ארה”ב מערב טקסס ביניים עלו ב-1.38 דולר, או 1.9%, ל-76.11 דולר לחבית. ה-WTI עולה בכ-1.58% לכ-76 דולר. 

המתיחות בכל המזרח התיכון התלהטה בעקבות הדיווחים האחרונים לפיהן מנהיג חמאס איסמעיל הנייה חוסל בשעות הבוקר המוקדמות באיראן. 

חיסולו של ראש הלשכה המדינית של חמאס, הנייה באיראן התבצע לאחר שישראל אישרה כי את המפקד הבכיר ביותר של חיזבאללה חוסל בתקיפה אווירית על ביירות אתמול (שלישי) כתגובה ישראלית על מתקפת הרקטות ביום שבת על ישראל בה נטבחו כ-12 ילדים במג’דל שמס. 

מחירי הנפט מזנקים | צילום: שאטרסטוק

בעקבות האירועים האחרונים הדולר ממשיך בעליות: הדולר מזנק ב-0.9% לרמה של 3.767 שקלים בתגובה לחיסולים של בכירי ארגוני הטרור הלילה. 

התחזקות הדולר גם נובעת מהירידות מעבר לים. כאשר שוקי המניות הגלובליים יורדים – שוקי מט”ח נוטים לרכוש דולרים בעת ירידות בשוקי המניות על מנת שיוכלו לעמוד בחשיפה למט”ח גבוה.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן