חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לא רחוק מהשכר הממוצע בישראל: המדינות בארה”ב עם השכר השנתי הנמוך ביותר

הצצה למשכורת של שכיר בארה"ב: השכר הממוצע לשנה בארה"ב עומד על כ-48 אלף דולר • המדינות הכי חלשות בארה"ב מבחינת הכנסה שנתית הן מיסיסיפי וארקנסו

משכורת | צילום: שאטרסטוק

השכר השנתי הממוצע בארה”ב עומד על כ-48,080 דולר, כ-4,000 דולר בממוצע לחודש שהם כ-14 אלף שקל, כך על פי הנתונים העדכניים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בארה”ב. בארה”ב יש שלוש מדינות בהן השכר השנתי נמצא מתחת לרף של 40 אלף דולר, כלומר כ-148 אלף שקל.

בישראל השכר הממוצע לחודש עומד על כ-13 אלף שקל והשכר השנתי הממוצע כ-156 אלף שקל, קרוב מאוד לשכר השנתי הממוצע במדינות החלשות ביותר בארה”ב.

באילו מדינות בארה”ב ההכנסה היא הנמוכה ביותר? במיסיסיפי השכר השנתי הממוצע עומד על 37.5 אלף דולר בלבד, האוכלוסייה במיסיסיפי היא פחות משכילה כשרק אחד מתוך ארבעה מבוגרים במדינה הוא בעל תואר ראשון. השכלה בדרך כלל מתחברת לרמות שכר גבוהות יותר, מה שמסביר מדוע מדינת מסצ’וסטס, המדינה המשכילה ביותר בארה”ב, כאשר לכ-47% מהאוכלוסייה בעלי תואר ראשון ומעלה, היא גם בעלת ההכנסה הגבוהה ביותר, כך לפי נתונים שמתפרסמים בארה”ב. כוח אדם משכיל גם מסייע במשיכת בעלי עסקים והגברת הפעילות הכלכלית במדינה ולכן מדינת מיסיסיפי מדורגת גם כמדינה הגרועה ביותר לעסקים.

שכר | צילום: שאטרסטוק

המדינות עם השכר השנתי הנמוך ביותר בארה”ב אחרי מיסיסיפי, ארקנסו עם שכר ממוצע הנמוך מ-40 אלף דולר בשנה, כך גם מערב וירג’יניה, לואיזיאנה עם שכר ממוצע של 41.3 אלף דולר, אלבאמה, אוקלהומה, דרום קרוליינה, ניו מקסיקו, דרום דקוטה.

למרות ההכנסה השנתית הנמוכה בהשוואה לאזורים אחרים בארה”ב, המדינות האלה אינן סובלות מיוקר מחיה, באוקלהומה לדוגמה המחירים הזולים ביותר ומיסיסיפי מגיעה למקום השני במדד המחירים הזולים ביותר. גם ביחס לדיור, המחירים במדינות אלה הם נמוכים משמעותית ביחס למחירי הדירות באזורים אחרים בארה”ב.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן