חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ללא הגה וללא נהג: המונית האוטונומית של טסלה

באירוע נוצץ בלוס אנג'לס, מאסק הציג את הרובוטקסי החדש ללא הגה ודוושות ואת הרובובאן המסוגל לשאת עד 20 נוסעים, אך המשקיעים מביעים ספקות בנוגע ללוחות הזמנים ולפוטנציאל היישום

הרובוטקסי מגיע לאירוע בלוס אנג'לס | צילום: רויטרס

טסלה ממשיכה להוביל את מהפכת התחבורה האוטונומית, כאשר ביום חמישי חשף המנכ”ל אילון מאסק את הרובוטקסי והרובובאן באירוע באולפני האחים וורנר בלוס אנג’לס. מאסק הפתיע את הקהל עם עיצוב ייחודי לרובוטקסי, הכולל שתי דלתות בסגנון כנפי שחף וללא הגה או דוושות, והציג גם את הרובובאן – כלי תחבורה אוטונומי המסוגל לשאת עד 20 נוסעים.

מאסק הכריז כי הייצור של הרובוטקסי, שכונה Cybercab, יתחיל ב-2026, במחיר יעד של פחות מ-30,000 דולר. עלות ההפעלה צפויה לעמוד על 20 סנט למייל, ואילו הפעלת הרובובאן תהיה אף זולה יותר – 5 סנט למייל. בנוסף, מאסק ציין כי הטעינה תהיה אינדוקטיבית, ללא צורך בכבלים או תקעים.

עם זאת, המשקיעים והאנליסטים לא ממהרים לאמץ את התחזיות האופטימיות של מאסק. על אף הצהרותיו כי כלי הרכב האוטונומיים של טסלה יהיו בטוחים פי 10 מנהגים אנושיים ויכולים לנסוע 5–10 פעמים יותר, המומחים מצביעים על מכשולים רגולטוריים והאתגרים שבפיתוח טכנולוגיה אמינה.

“יצירת צי רובוטקסי תדרוש זמן רב, במיוחד בהבטחת הבטיחות בתנאים מורכבים כמו מזג אוויר סוער והתנהגות בלתי צפויה של הולכי רגל,” הסבירו מומחים בתעשייה, כשהם מאזכרים את הניסיונות של חברות כמו Waymo של Alphabet.

Waymo רכב אוטונומי | צילום: שאטרסטוק

אירוע קצר – עם מעט פרטים נוספים

האירוע נמשך פחות מחצי שעה לאחר עיכוב של כמעט שעה, אותו ייחס מאסק לאירוע חירום רפואי בקרב אחד המשתתפים. למעלה מארבעה מיליון צופים צפו בשידור החי בפלטפורמת X, אך בקרב המשקיעים נרשמה אכזבה מהיעדר לוחות זמנים ברורים לייצור וליישום.

אילון מאסק | צילום: שאטרסטוק

מיקוד מחדש ברובוטיקה ואוטונומיה

מאסק חידד באירוע את חזונו, לפיו טסלה אינה רק יצרנית רכב אלא חברת רובוטיקה מבוססת בינה מלאכותית. הכותרת של האירוע, “אנחנו, רובוט”, רמזה לספרו של אייזק אסימוב, והדגישה את השאיפה של מאסק להפוך את טסלה לחברת תחבורה אוטונומית חכמה, שתשנה את האופן שבו אנשים נעים ברחבי הערים.

למרות האתגרים הצפויים, מאסק הדגיש כי “העתיד האוטונומי כבר כאן,” והבטיח כי המעבר לתחבורה חכמה יאפשר לאנשים לקבל את זמנם חזרה. עם זאת, רק הזמן יגיד האם החזון השאפתני יצליח לעמוד בציפיות ולהתגבר על המכשולים בדרך.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן