חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ללא שינוי: בנק ישראל הותיר את הריבית על 4.5% – “סיכונים לעלייה באינפלציה”

בהודעת הריבית של בנק ישראל מציין הבנק את הסיכונים האפשריים לעליית האינפלציה: ההתפתחויות הגיאופוליטיות והשפעתן על הפעילות במשק, פיחות בשקל, מגבלות ההיצע, ההתפתחויות הפיסקליות ועליית מחירי הנפט בעולם • בנק ישראל: החרפת המצב הביטחוני תביא לפגיעה בצמיחה השנתית

נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון | צילום: יונתן זינדל פלאש 90

בנק ישראל החליט היום (רביעי)  להותיר את הריבית ללא שינוי ברמה של 4.5% ומציין בהודעתו כי להערכת הוועדה קיימים מספר סיכונים להאצה אפשרית באינפלציה וביניהם ההתפתחויות הגיאופוליטיות והשפעתן על הפעילות במשק, פיחות בשקל, מגבלות ההיצע המתמשכות, ההתפתחויות הפיסקליות ועליית מחירי הנפט בעולם.

בבנק ישראל מציינים כי תוואי הריבית ייקבע בהתאם להתכנסות האינפלציה ליעדה, כאשר על רקע מגבלות ההיצע במשק, חלה עלייה בסביבת האינפלציה והיא עומדת בשנה האחרונה על 3.6% ומצויה מעל הגבול העליון של היעד.  תוואי הריבית ייקבע גם בהתאם להמשך היציבות בשווקים הפיננסיים, הפעילות הכלכלית במשק והמדיניות הפיסקלית.

בנק ישראל מדגיש כי החרפת המצב הביטחוני תביא לפגיעה בצמיחה השנתית, “הלחימה או התארכותה ואי ביצוע ההתאמות הפיסקליות עלולים להוביל לשינוי בתנאים הכלכליים ובעקבות כך גם לשינויים בתחזית”. תחזית חטיבת המחקר של הבנק מעריכה כי בתרחיש הבסיס התוצר יצמח בשיעור של 0.5% בשנת 2024 ובשיעור של 3.8% בשנת 2025,  מדובר בשיעורי צמיחה נמוכים מהתחזית הקודמת ב-1% וב-0.4% לשנים 2024 ו-2025 בהתאמה.

עוד לפי בנק ישראל, על פי האינדיקטורים השוטפים לרבעון השלישי נמשך הקצב המתון של ההתאוששות “כך שרמת הפעילות במשק עודנה נמוכה מקו המגמה”, כך מציין הבנק בהודעתו.

 

 

 

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן