חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

למ”ס: יציבות בכוח העבודה; מספר הנעדרים באפריל קטן מחודש קודם

שיעור המשתתפים בכוח העבודה ושיעור הבלתי מועסקים נותר יציב • ירידה נרשמה במספר האנשים שהפסיקו לחפש עבודה מסיבות שונות, ששיעורם באפריל הגיע ל-5%

תל אביב | צילום: שאטרסטוק

מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, העולים מתוך “סקר כוח אדם לחודש אפריל” האחרון, עולה כי שיעור ההשתתפות בכוח העבודה נותר יציב: 63.1%, בהמשך ל-63% שנרשמו חודש קודם לכן. מדובר בנתונים מנוכי עונתיות.

גם שיעור התעסוקה, מכלל האוכלוסייה עמד על 61%, כמעט ללא שינוי מחודש קודם. שיעור הבלתי מועסקים מכוח העבודה נותר יציב ועמד על 3.4% (נתון מנוכה עונתיות), כמו בחודש הקודם.

שיעור הנעדרים זמנית מעבודה כל השבוע לפי סיבות נבחרות: מסיבות כלכליות – 5.9% – לעומת 20% בחודש הקודם, מילואים – 7.3% , לעומת 20.8% בחודש הקודם.

גברים הנעדרים זמנית מעבודה כל השבוע לפי סיבות נבחרות: מסיבות כלכליות – 7.5% , לעומת 21% בחודש הקודם, מילואים – 13.5%, לעומת 37.9% בחודש הקודם.

נשים הנעדרות זמנית מעבודה כל השבוע לפי סיבות נבחרות: מסיבות כלכליות – 4.7% , לעומת 19.1% בחודש הקודם ומילואים – 2.5% , לעומת 4.8% בחודש הקודם.

מספר הבלתי מועסקים, כעולה מהסקר הזה, הוא 139.7 אלף איש. אך 228 אלף איש נוספים לא מחפשים עבודה – לעומת 243 אלף בחודש קודם, המהווים 5% מכוח העבודה. חלקם התייאשו מהחיפוש וחלקם לא משתתפים בכוח העבודה אחרי שהפסיקו לעבוד בגלל פיטורים או סגירת מקום העבודה בשנתיים אחרונות וכן מועסקים שנעדרו זמנית מעבודתם כל השבוע מסיבות כלכליות.

מהלמ”ס נמסר, כי היא מבצעת בימים אלה, כמו בימי שגרה, את הסקרים השוטפים החיוניים לקבלת מידע על האוכלוסייה והכלכלה בישראל. נתוני סקר כוח אדם מאפשרים מעקב אחר השפעות המלחמה על מצב התעסוקה ושוק העבודה בישראל. גם בתקופה זו למ”ס ממשיכים לעבוד לפי השיטות הבינלאומיות המקובלות, ובלמ”ס מודים לאלפי האנשים שהשתתפו בסקר.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה