חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

למרות המלחמה: ישראל בין 20 המדינות עם הכי הרבה מיליארדרים

למרות המלחמה נוספו תשעה ישראלים המחזיקים בהון של יותר ממיליארד דולר וישראל נמצאת במקום ה-18 במדינות בהן חיים הכי הרבה מיליארדרים • מנכ"ל טסלה, אילון מאסק חזר למקום הראשון בטבלה ואחריו נמצאים מייסד אמזון, ג'ף בזוס ומנכ"ל מותגי היוקרה, ברנרד ארנו

תל אביב | צילום: שאטרסטוק

ישראל טיפסה ברשימת 20 המדינות עם הכי הרבה מיליארדרים של דירוג “רשימת העשירים העולמית של Hurun 2024”, שנחשב יחד לאחד מהמובילים במדד העשירים בעולם. השנה ישראל טיפסה ב-3 מקומות, למקום ה-18 עם 29 מיליארדרים, תוספת של 9 מיליארדרים מהשנה שעברה.

ישראל נמצאת במקום ה-18 במדינות עם הכי הרבה מיליארדים ו-29 מיליארדרים ישראלים נכנסו לרשימה היוקרתית. השנה האירה פנים למיליארדרים הישראלים – כשהישראלי העשיר ביותר בדירוג הוא אייל עופר עם 19 מיליארד דולרים במקום ה-92 בעולם, עלייה של 16 מקומות. אחיו עופר במקום ה-122 עם 16 מיליארד דולרים, קפיצה של 192 מקומות וליאורה עופר עם 1.8 מיליארד במקום ה-1949, זינוק של 242 מקומות. סטף ורטהיימר ומשפחתו ירדו ב-3 מקומות ל-309 עם 8.2 מיליארד דולרים.

מבין המיליארדרים העולמיים, מנכ”ל טסלה, אילון מאסק, חזר להיות האיש העשיר ביותר, ומחזיק הון של 231 מיליארד דולר. שני ברשימה הוא מייסד ענקית המסחר האלקטרוני אמזון, ג’ף בזוס, עם שווי מוערך של 185 מיליארד דולר. המיליארדר הצרפתי ברנרד ארנו, מנכ”ל LVMH שמאגדת מותגי יוקרה בתעשיית האופנה, ירד למקום השלישי עם שווי נקי של 175 מיליארד דולר.

האיש הכי עשיר בעולם, אילון מאסק | צילום: שאטרסטוק

במקום הרביעי נמצא מארק צוקרברג הבעלים של Meta, עם הון של 158 מיליארד דולר, את המקום החמישי חולקים שני אנשים מנהל טכנולוגיה ראשי ומייסד שותף של ענקית התוכנה אורקל והמשקיע הפרטי הגדול בעולם, לארי אליסון, יו”ר ומנכ”ל האחזקות ברקשייר האת’וויי עם הון של 144 מיליארד דולר.

לארי אליסון, מנהל טכנולוגיות ראשי באורקל | צילום: שאטרסטוק

עוד בעשירייה המובילה, מנכ”ל מיקרוסופט לשעבר, ביל גייטס עם הון מוערך של 138 מיליארד דולר, מנכ”ל גוגל לשעבר, לארי פייג’, עם 123 מיליארד דולר ובמקום העשירי מוקש אמבאני, האיש העשיר באסיה שהונו מוערך בכ-115 מיליארד דולר וגדל ב-40%, למרות ירידה במקום אחד.

עשרת המקומות הראשונים הוסיפה 426 מיליארד דולר לקופתה, המהווה 56% מסך העושר החדש של השנה ובסך הכל שווה 1.5 טריליון דולר. שמונה מהאנשים העשירים ביותר מגיעים מארה”ב, כאשר אחד מהם מצרפת והודו. ברנרד ארנו היה הדמות הבלעדית מבין עשרת הגדולים של מכון המחקר ‘הורון’ שצפה בירידה בעושרו.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה