חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

למרות המלחמה: עלייה בייצוא הסחורות בינואר-אפריל בהשוואה לאשתקד

נתוני המגמה בשלושת החודשים הקודמים מצביעים על עלייה בייצוא הסחורות בשיעור של 9.4% בחישוב שנתי, בהמשך לעלייה של 5.3% בשלושת החודשים שאחרי פרוץ המלחמה • ייצוא הסחורות באפריל נמצא בעלייה - 17.2 מיליארד שקלים, הגירעון המסחרי בינואר-אפריל קטן בהשוואה לאשתקד

אניות פורקות משא בנמל אשדוד | יצחק הררי/פלאש 90

יצוא הסחורות (למעט יהלומים) הסתכם בחודש אפריל ב-17.2 מיליארד שקלים. מסך ייצוא הסחורות, הייצוא לארצות אירופה היווה 41%, הייצוא לארצות אמריקה 26%, הייצוא לארצות אסיה 21% ו-12% הנותרים ליתר ארצות העולם (לא כולל ייצוא לרשות הפלסטינית, תעשיות ביטחוניות ושירותי תכנה).

יבוא הסחורות (למעט יהלומים) הסתכם ב-24.4 מיליארד שקלים. 47% מהייבוא היה מארצות אירופה, 25% מארצות אסיה, 13% מארצות אמריקה, ו-15% הנותרים מקבוצת יתר ארצות העולם.

הגירעון המסחרי (עודף הייבוא על הייצוא) בסחר סחורות (ללא יהלומים) הסתכם ב-7.2 מיליארד שקלים. נתוני המגמה בחודשים האחרונים (פברואר-אפריל) מצביעים על עלייה של 30.3% בייצוא הסחורות לסין ועלייה של 12.8% בהיקף ייבוא הסחורות מארצות הברית.

סחורה של שקי סוכר המגיעים מחו”ל, אילוסטרציה | צילום: שאטרסטוק

בחודשים פברואר-אפריל עלה ייצוא הסחורות (למעט אוניות, מטוסים ויהלומים), על פי נתוני המגמה, ב-9.4% בחישוב שנתי, בהמשך לעלייה של 5.3% בחישוב שנתי, בחודשים נובמבר 2023 עד ינואר השנה.

יצוא הסחורות לאירופה עלה בחודשים פברואר-אפריל ב-13.7% בחישוב שנתי. זאת, לאחר ירידה של 1.1% בחודשים נובמבר 2023 ועד לינואר השנה.

יצוא הסחורות לארצות האיחוד האירופי עלה בחודשים פברואר-אפריל ב-18.6% בחישוב שנתי. זאת, לאחר ירידה של 1.2% בחודשים נובמבר 2023 ועד לינואר השנה.

יצוא הסחורות לארצות אסיה עלה ב-22.5% בחישוב שנתי בשלושת החודשים שעד לאפריל (עלייה של 1.7% בממוצע לחודש), בהמשך לעלייה של 15.4% בשלושת החודשים שעד לינואר השנה.

יצוא הסחורות לסין עלה ב-30.3% בחישוב שנתי באותם שלושה חודשים (עלייה של 2.2% בממוצע לחודש), בהמשך לעלייה של 10.4% בשלושת החודשים הקודמים להם.

יצוא הסחורות לאמריקה ירד בשלושת החודשים האחרונים ב-1% בחישוב שנתי. זאת, לאחר עלייה של 6.3% בשלושת החודשים שקדמו להם.
יצוא הסחורות לארצות הברית עלה בשלושת החודשים האחרונים ב-3.2% בחישוב שנתי, בהמשך לעלייה של 11.5% בשלושת החודשים הקודמים להם.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה