חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לצורך הקטנת המינוף: “רני צים מרכזי קניות” מכניסה שותף בבעלות על החברה

חברת בית הזהב תרכוש 25% ממניות "רני צים מרכזי קניות" • העסקה משקפת שווי של כ-500 מיליון שקל לרני צים מרכזי קניות, לעומת שווי של כ-396 מיליון שקל היום

מרכז מסחרי ירכא, רני צים | קרדיט צילום: מאיר אדרי

רני צים מעוניין להקטין את המינוף האישי שלו: חברת “רני צים מרכזי קניות” מדווחת כי חברת בית הזהב, שבשליטת משפחת רובינשטין ויונל כהן, נכנסת לגרעין השליטה שלה. בית הזהב תרכוש 25% ממניות רני צים מרכזי קניות וייחתם הסכם שליטה משותף בחברה.

בשלב הראשון תרכוש בית הזהב 9% מרני צים ובשלב השני ניתנת לה אפשרות לרכוש עוד 16%, התמורה הכוללת בעיסקה תסתכם בכ-125 מיליון שקל. תמורה זו משקפת שווי של כ-500 מיליון שקל לרני צים מרכזי קניות, לעומת שווי של כ-396 מיליון שקל לפיו נסחרת החברה הבוקר בבורסה.

“בהמשך להחלטתי להקטין את היקף ההתחייבויות האישיות שלי, בחרתי להכניס שותף אסטרטגי”, נמסר רני צים. להערכת החברה, המהלך יביא להקטנה משמעותית של המינוף בחברת האחזקות הפרטית של רני צים, ולדחיית הנפקת האג”ח עליה דווחה החברה.

רני צים ומנכ”ל בית הזהב, גולן רובינשטיין | צילום: טל שובל

לגבי היכולת של חברת בית הזהב לרכוש נתח בשליטה בחברה, נמסר כי בשנה החולפת בית הזהב מימשה את חלקה בנכסי בתי האבות באנגליה ואת בית הדיור המוגן שבעת הכוכבים בהרצליה פיתוח בהיקף של כ- 750 מיליון שקל לאחר השבחתם במשך עשור ויצירת ערך מוסף ורווח גדול. “המימושים השאירו קופת מזומנים נרחבת לאיתור הזדמנויות עסקיות עם ערך מוסף ופוטנציאל רווחיות גבוה”.

רני צים מרכזי קניות מכרה השנה את אחזקותיה בחברת הייזום למגורים מגידו, השלימה השבוע עסקה למכירת 50% ממרכז הקניות שלה במעלות, והיא נמצאת בתהליך למימוש אחזקות במרכז הקניות בירכא.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן