חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לראשונה בבריטניה: אישה תכהן בתפקיד שרת האוצר

רייצ'ל ריבס נבחרה לקנצלרית לאחר שמפלגת הלייבור זכתה ברוב בבחירות הכלליות שנערכו בחמישי • כעת היא אחראית על התקציב של בריטניה וצפויה להמשיך באג'נדה כלכלית המושפעת משרת האוצר האמריקאית, ג'נט ילן, שמדיניותה עודדה יצירת מקומות עבודה ותנופת השקעות בייצור בארה"ב

שרת האוצר החדשה של בריטניה, רייצ'ל ריבס | צילום: שאטרסטוק

אחרי 14 שנה השלטון חזר למפלגת הלייבור בבריטניה לצד תבוסה חסרת תקדים לשמרנים: קיר סטרמר הפך לראש הממשלה החדש של בריטניה ובממשלתו תכהן לראשונה שרת אוצר. 

רייצ’ל ריבס עשתה היסטוריה כשהיא הפכה לקנצלרית האוצר הראשונה של בריטניה. היא מביאה איתה הבטחה משמעותית לשינוי בקביעת מדיניות כלכלית ופיננסית ברמה הגבוהה ביותר.

ריבס, כלכלנית לשעבר של בנק אוף אנגליה, אמרה שהיא מאמינה שההזדמנות לשרת כרוכה באחריות משמעותית. זה כולל להוכיח לנשים אחרות שאין גבולות לשאיפות שלהן. היא גם אמרה שחובתה להניע את ההתקדמות עבור נשים, ולסגור את פערי השכר בין המינים, העומדים כיום על 14.3%.

ראש ממשלת בריטניה הנבחר, קיר סטארמר | צילום: שאטרסטוק

השאיפה המרכזית של הלייבור עבור בריטניה היא צמיחה כלכלית. לפי העיתון הבריטי הגארדיאן המפלגה הציבה לעצמה יעדים לא פשוטים לביצוע: הממשלה החדשה רוצה שייבנו 1.5 מיליון בתים באנגליה ובוויילס בחמש השנים הקרובות. וגם, בכוונתה להפוך את רשת החשמל לירוקה עד שנת 2030.

ההשלכות הכלכליות והחברתיות של מגפת הקורונה החריפו עוד יותר את האתגרים בשוק העבודה עבור נשים, שסבלו יותר מאובדן עבודה בעודן מתמודדות עם אחריות טיפולית נוספת וסיכון גבוה יותר לאלימות במשפחה. 

החזון של ריבס לכלכלה משגשגת הוא כזה שבו נשים מועצמות, תרומותיהן מוערכות וזכויותיהן מוגנות. גישתה, אם אכן תיושם, לא רק תתקן עוולות ארוכות שנים אלא גם יכולה לסלול את הדרך לעתיד שוויוני יותר לכל המדינה.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן