חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לראשונה מאז הקורונה: בריטניה הורידה את הריבית

הבנק המרכזי בבריטניה הוריד את הריבית מ-5.25% ל-5%, מה שמסמן את הקיצוץ הראשון מאז תחילת המגיפה במרץ 2020 • הבנק המרכזי גם הזהיר שלא לצפות לירידה חדה בעלויות ההלוואות בחודשים הקרובים

לונדון, בריטניה | צילום: שאטרסטוק

הבנק המרכזי בבריטניה הודיע היום (חמישי) כי הוא מוריד את הריבית לראשונה מזה יותר מארבע שנים לשיעור של 5%. ריבית הבנק נשמרה בשיא של 16 שנים על 5.25% מאז אוגוסט 2023.

היעדר איתות ברור מהבנק המרכזי הבריטי עטף את ההחלטה בחוסר ודאות עד לרגע האחרון לא היה ברור האם תרד על אף ההימורים בשווקים כי הריבית אכן תרד. 

למרות ההורדה, הבנק המרכזי הבריטי הזהיר שלא לצפות לירידה חדה בעלויות ההלוואות בחודשים הקרובים. שיעורי הריבית מכתיבים את עלות ההלוואות שנקבעו על ידי הבנקים וגופים פיננסיים עבור כמו משכנתאות וכרטיסי אשראי.

אנדרו ביילי, נגיד הבנק המרכזי של אנגליה, אמר שקובעי המדיניות צריכים “לוודא שהאינפלציה תישאר נמוכה ולהיזהר לא להוריד את הריבית מהר מדי או יותר מדי”.

הבנק המרכזי של אנגליה גם פרסם ביום חמישי את דו”ח המדיניות המוניטרית הרבעוני שלו, שהכיל תחזיות צמיחה כלכלית ואינפלציה. הוועדה למדיניות מוניטרית תתכנס לאחר מכן כדי לדון בצעדי מדיניות ב-19 בספטמבר. 

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן