חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לראשונה מזה 17 שנים: יפן העלתה את הריבית

הבנק היפני הודיע הבוקר כי הוא מעלה את הריבית מרמה שלילית של 0.1%-, הנהוגה במדינה מאז 2016, לרמה אפסית • המשמעות של העלייה היא שכבר לא נותרו מדינות עם ריבית שלילית

טוקיו, יפן | צילום: שאטרסטוק

סופה של עידן הריבית השלילית: הבנק המרכזי של יפן (BOJ) העלה את הריבית מ-0.1% לטווח של 0%-0.1%. זה מגיע כשהשכר קפץ לאחר שהמחירים לצרכן עלו. ב-2016 הוריד הבנק את הריבית מתחת לאפס בניסיון לעורר את הכלכלה הקופאת במדינה.

הריבית השלילית ביפן הפכה מזמן לתופעה מפורסמת. גם משבר האינפלציה העולמי שפרץ לפני כשנתיים לא הוביל לשינוי במדיניות, והיא הייתה למדינה היחידה בעולם שנותרה עם ריבית שלילית.

בבנק היפני עברו לריבית שלילית כבר ב-2016, זאת כחלק מהמאמצים לעודד בנקים להגדיל את ההלוואות במטרה לתמרץ הוצאות ולבלום את הסיכונים להאטה כלכלית. במקביל החליט הבנק כאמור, שלא להגביל את התנועות באג”ח הממשלתית ל-10 שנים. עד כה הבנק התערב בשוק כדי לא לאפשר חריגה מ-1% תשואה על האג”ח היפניות ל-10 שנים – ועד לפני כמה שנים המגבלה הזו הייתה מצומצמת עוד יותר, 0.5% לכל כיוון.

הבנק המרכזי של יפן (BOJ) | צילום: שאטרסטוק

הנתונים הרשמיים האחרונים הראו שלמרות שקצב עליות המחירים מואט, אינפלציית הליבה של הצרכנים ביפן החזיקה ביעד של 2% של הבנק בינואר. ההחלטה להעלות סוף סוף את התעריפים תלויה בכך שהתאגידים הגדולים במדינה יגדילו את שכר העובדים שלהם כדי לעזור להם להתמודד עם עליית יוקר המחיה, אמר נובוקו קוביאשי מחברת הייעוץ EY-Parthenon לרשת החדשות BBC.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה