חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לראשונה מזה 30 שנה: אדידס מדווחת על הפסד שנתי

בחברה מתמודדים עם קשיים מאז שניתקו באוקטובר 2022 את הקשרים עם קניה ווסט עקב אמירותיו האנטישמיות, ונאלצו להפסיק את מכירות מותג Yeezy המצליח שלו • אדידס דיווחה על הפסד של 58 מיליון יורו

הפסד של 58 מיליון יורו, אדידס | צילום: שאטרסטוק

הביקוש לנעליים הסתיים? ענקית בגדי הספורט הגרמנית אדידס רשמה ביום רביעי הפסד שנתי ראשון מזה יותר מ-30 שנה. בשנת 2023, אדידס רשמה הפסד נקי של 63 מיליון דולר (58 מיליון יורו), הראשון מאז 1992, כך לפי דיווח ברויטרס. בשנת 2024, מכירות בצפון אמריקה צפויות לרדת לשיעור חד ספרתי בינוני, בסביבות 5%, על רקע “אתגרים מקרו-כלכליים ומתחים גיאופוליטיים”, אמרה החברה בתחזית הרווח שלה.

בסוף 2022, ענקית בגדי הספורט הגרמנית סיימה את שיתוף הפעולה עם הראפר האמריקני, קניה ווסט הידוע גם בשמו ‘Ye’, לאחר שעורר זעם עצום עם שורה של פוסטים אנטישמיים ברשתות החברתיות. אדידס ו-ווסט עיצבו יחד את הקו הפופולרי של נעלי הספורט של Yeezy, והתמוטטות השותפות גזלה מהחברה זרם הכנסה חיוני, והותירה אותה עם מלאי עצום של הנעלה שלא נמכרה.

הכל בגלל קניה ווסט? הפסדים של עשרות מיליונים ונעליים שאין למי למכור | צילום: שאטרסטוק

אדידס רשמה הפסד של 75 מיליון יורו (82 מיליון דולר) ב-2023 בעקבות רווח של 612 מיליון יורו בשנה הקודמת. זה היה ההפסד הנקי הראשון של החברה מאז 1992, אמרה אדידס. אבל המנכ”ל ביורן גולדן, שהובא להוביל את החברה מהמותג המתחרה ‘פומה’ הביע אופטימיות. “ייקח הרבה זמן להפוך את העסק, התוצאה כמובן לא מספיק טובה”, אמר במסיבת עיתונאים והוסיף, “אבל זה בונה את הבסיס כדי להשיג את מה שהבטחנו” וסיכם כי התוצאות של 2023 לא היו גרועות כפי שחששו בחברה.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן