חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מאבדת גובה: הרווח של ריינאייר ברבעון נפל ב-46%

מניית Ryanair יורדת לאחר הדיווחים על רווחים נמוכים ב-46% ברבעון הראשון מאשר במקביל אשתקד • מחירי הטיסה הממוצעים ירדו ב-15% בין החודשים אפריל ליוני, לפי נתוני החברה • ריינאייר הפסיקה את טיסותיה לישראל עד אחרי אוקטובר

מטוס של חברת התעופה ריינאייר, ארכיון | צילום: שאטרסטוק

מניית ריינאייר (Ryanair) צוללת לאחר שהודיעה על הרווח הכספי של הרבעון הראשון שירד ב-46% מהשנה שעברה.

מניות רינאייר צנחו היום (שני) ביותר מ-17% לאחר שחברת התעופה הודיעה כי היא צופה שתעריפי הטיסה יהיו “נמוכים באופן מהותי” במהלך עונת הקיץ בהשוואה לשנה שעברה.

חברת התעופה דיווחה על ירידה של 46% ברווחים לאחר מס לסכום של 360 מיליון אירו – הרבה מתחת לתחזית הרווח של 538 מיליון יורו בצפי  אנליסטים של החברה – לרבעון הראשון של שנת הכספים שלה.

התעריפים הממוצעים לנוסע יחיד ירדו ב-15% ברבעון לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה, כאשר חברת התעופה נאלצה לעסוק ב”גירוי מחירים רב יותר ממה שציפינו קודם לכן”, אמר המנכ”ל מייקל או’לירי בהצהרה.

“למרות שהביקוש ברבעון השני חזק, התמחור נותר רך יותר ממה שציפינו, ואנחנו מצפים כעת שתעריפי הנסיעה ברבעון השני יהיו נמוכים משמעותית מהקיץ שעבר”, אמר או’לירי, כשהוא מתייחס לרבעון יולי עד ספטמבר, התקופה הרווחית ביותר של החברה. 

חברת הלואו קוסט ריינאייר | צילום: שאטרסטוק

כזכור, חברת התעופה ריינאייר שכמו מרבית חברות התעופה בעולם הפסיקה לטוס לישראל לאחר פרוץ המלחמה, חידשה את פעילותה בישראל ב-1 בפברואר והפעילה לוח טיסות מצומצם. אולם, בחודש פברואר, שבועיים לאחר שחזרה לטוס לישראל חברת הלואו קוסט ביטלה במפתיע את כל טיסותיה לישראל וממנה. 

תחילה, רייינאייר הקפיאה את טיסותיה עד יוני, כי לא רצתה לשלם אגרת נוסעים יקרה יותר בטרמינל 3, אך לאחר מכן הודיעה כי כל הטיסות מבוטלות עד סוף אוקטובר. 

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן