חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מאות יצרנים ויבואנים צפויים לקבל קנס כספי מצטבר של כ-54 מיליון שקל

המשרד להגנת הסביבה פועל נגד כ-400 יצרנים ויבואנים שלא התקשרו עם תאגיד מחזור לפי חוק האריזות, אלו קיבלו הודעות על כוונה להטיל עליהם קנס כספי בסכום מצטבר של כ-54 מיליון שקל • סכום הקנס לכל מפר נע בין 70 אלף שקלים ל-175 אלף שקלים • "טרמפיסטים על מנגנון החוק", נכתב בהודעת המשרד

אריזות | צילום: שאטרסטוק

המשרד להגנת הסביבה החל בהליך אכיפה כנגד 384 יצרנים ויבואנים, חברות ועסקים שלא התקשרו עם גוף שקיבל הכרה מהמשרד לקיום חובותיהם לפי חוק האריזות. 

אם לא יתקבלו טיעוניהם של היצרנים והיבואנים שקיבלו אזהרה יוטלו עליהם עיצומים כספיים בסכום מצטבר של כ-54 מיליון שקל. סכום העיצום לכל מפר נע בין 70 אלף שקלים ל-175 אלף שקלים, תלוי אם מדובר ביחיד או בחברה, בהפרה ראשונה של החוק או בהפרה חוזרת.

אלעד עמיחי, סמנכ”ל בכיר לשלטון מקומי וקהילה במשרד להגנת הסביבה והמנהל מכוח החוק: “המשרד להגנת הסביבה פתח בהליך אכיפה נוסף כנגד יצרנים ויבואנים שאינם מקיימים את הוראות חוקי אחריות יצרן מורחבת על פסולת ולא התקשרו עם תאגיד מחזור מוכר. יצרנים ויבואנים אלו מפירים את החוק, אינם משלמים דמי טיפול על המוצרים שהם משווקים, מטילים את העומס על יצרנים ויבואנים שפועלים לפי החוק, ולכן מעלים את יוקר המחיה ופוגעים במִחזור בישראל”.

זבל | צילום: שאטרסטוק

החוק להסדרת הטיפול באריזות הוא חוק אחריות יצרן מורחבת המטיל על יצרנים ויבואנים של מוצרים ארוזים ואריזות שירות את החובה לטפל באריזות שהם משווקים בסוף חייהן של האריזות, מהשלב שהן הופכות לפסולת.

הטיפול כולל איסוף, מיון והעברה למחזור של האריזות, ועל היצרנים והיבואנים מוטלת חובה לעמוד ביעדי מחזור לפי סוג החומר ויעד מחזור כללי. מטרת החוק לקבוע הסדרים לעניין ייצור אריזות וטיפול בפסולת אריזות. הסדרים אלו נועדו לצמצם את כמות פסולת האריזות, למנוע את הטמנתה ולעודד שימוש חוזר באריזות, לשם הקטנת השפעתן השלילית של אריזות ופסולת אריזות על הסביבה.

כדי לעמוד בחובותיהם כחוק, על היצרנים והיבואנים להתקשר עם גוף שקיבל הכרה מהמשרד ולשלם לו דמי טיפול. כיום הגוף המוכּר הוא תאגיד תמיר. באמצעות דמי הטיפול הגוף מבצע את תהליך מחזור האריזות.

לפי המשרד להגנת הסביבה יצרנים ויבואנים שאינם משלמים לגוף המוכּר הם “טרמפיסטים על מנגנון החוק וגורמים ליצרנים וליבואנים המצייתים לחוק לשלם יותר, באופן העשוי להתבטא במחיר המוצר לצרכן.”

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן