חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מאות מדליות, אפס מזומנים: הקושי של הספורטאים לגייס הכנסה לאימונים במשרה מלאה

קבלת מדליה מזכה בכבוד גדול ומוניטין אך אינה מזכה בכסף מצד הוועד האולימפי הבינלאומי  • עיתונאי ספורט בכיר: "הספורטאים היו צריכים לקבל תגמול כספי ככובי המופע הגדול ביותר" • בהיעדר תגמולים כספיים על הצלחה אולימפית, אילו מקורות הכנסה יש לספורטאים ?

אולימפיאדת פריז 2024 | צילום: שאטרסטוק

אולימפיאדת פריז מגיעה לסיומה היום (ראשון) כאשר יותר מ-300 מדליות חולקו על ידי הוועד האולימפי הבינלאומי במהלך המשחקים, מה שלא חולק במהלך המשחקים האולימפיים היה כסף מזומן. הוועד האולימפי אינו מעניק הטבות פיננסיות מתוך מטרה לגרום לספורטאי להיות הטוב ביותר ולהגיע לפסגת היכולת ללא מניע כלכלי.

“יש תסכול בקרב הספורטאים בכל ענף ספורט בכל הקשור לתגמול הכספי שהם אמורים היו לקבל על עצם היותם כוכבי המופע הגדול ביותר בעולם, הרי בלעדיהם כל אירוע האולימפיאדה לא היה מתקיים”, כך אמר ל-CNBC בן בלום, עיתונאי ספורט שסיקר את המשחקים האולימפיים כבר למעלה מעשור.

יש ענף שבו יש ניסיונות להתערב במידת מה כדי להקל על הספורטאים מבחינה כספית, הגוף המנהל את ענף האתלטיקה מחלק 50 אלף דולר לזוכי מדליית זהב.

עוד תסכול של הספורטאים מכוון דווקא למדינות עצמן, אותן הם מייצגים. רבות מן המדינות המשתתפות לא מציעות תגמול כספי, כך בריטניה, שוודיה ונורווגיה.

ברוב המקרים המשתתפים מסתמכים על חסויות ומענקים מצד חברות מסחריות אבל במקרים של פציעה או מקרה בלתי צפוי אחר, מקורות ההכנסה האלה עלולים להיפגע.

“בשלב מוקדם מאוד קיבלתי הרבה עזרה ותמיכה מספונסרים”, אמרה ל-CNBC דזירה הנרי, אצנית מתחרה עבור בריטניה בפריז 2024. “כמו שספורטאים רבים יודעים, פציעות אינן רק עניין פיזי. זה שינה את כל חיי,  עברתי ממצב שבו מספר ספונסרים היו סביבי לאפס ספונסרים”.

עוד הוסיפה הנרי, “אנחנו רוצים להיות מסוגלים להתאמן בחזרה במשרה מלאה, כי אנחנו יודעים מה אנחנו יכולים להשיג, אבל אנחנו גם יודעים שבמציאות צריך תקציב ואנחנו צריכים את העזרה והתמיכה הכספית הזו”.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן