חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מארק צוקרברג עוקף את ג’ף בזוס והופך לאדם השני בעושרו בעולם

מארק צוקרברג, מייסד מטא, עבר את ג’ף בזוס בדירוג עשירי העולם והפך לאדם השני בעושרו, לאחר שהשווי הנקי שלו זינק ב-78 מיליארד דולר מתחילת השנה • הצלחת מניות מטא, שעלו בכ-68%, מיוחסת להימור של החברה על טכנולוגיות עתידיות כמו המטאוורס וכלי בינה מלאכותית

מנכ"ל מטא, מארק צוקרברג | צילום: שאטרסטוק

מייסד מטא, מארק צוקרברג, עבר את ג’ף בזוס, מייסד אמזון, בדירוג עשירי העולם והפך לאדם השני בעושרו, לפי מדד המיליארדרים של בלומברג. השווי הנקי של צוקרברג זינק ב-78 מיליארד דולר מתחילת השנה, בעיקר בזכות אחזקתו של 13% במניות מטא. 

הזינוק המשמעותי בערך המניות של מטא, שעלו בכ-68% מתחילת השנה, העלה את שוויו הנקי של צוקרברג לרמות חסרות תקדים. ביום חמישי האחרון, מניות החברה נסגרו בשיא של קצת פחות מ-583 דולר למניה.

לפי הערכות, השווי הכולל של צוקרברג כעת הוא למעלה מ-190 מיליארד דולר, מה שמציב אותו שני בעולם אחרי אילון מאסק, מנכ”ל טסלה ו-SpaceX.

מייסד אמזון, ג’ף בזוס | צילום: שאטרסטוק

הימור על הטכנולוגיות העתידיות הביא להצלחתה של מטא

חלק מהזינוק בערך מניות מטא (Meta) נובע מההחלטה האסטרטגית של צוקרברג להיכנס לעולם המטאוורס ולפיתוח כלי בינה מלאכותית מתקדמים. על אף שמטא ספגה ביקורת כבדה בשנתיים האחרונות בשל השקעותיה במטאוורס, החברה הצליחה להראות התאוששות מרשימה בשוק ולהצדיק את ההימור ארוך הטווח.

צוקרברג, הציג את השינוי האסטרטגי של החברה כחלק מתהליך שמטרתו להוביל את עתיד האינטרנט, שבו אנשים ישתמשו בטכנולוגיות מציאות מדומה (VR) ומציאות רבודה (AR) ליצירת אינטראקציות. בנוסף, מטא משקיעה משאבים רבים בפיתוח מערכות בינה מלאכותית שיחליפו את ממשקי השימוש המסורתיים במדיה חברתית.

נשיא ומנ”כל חברת מטא, מארק צוקרברג | צילום: שאטרסטוק

התחרות על צמרת רשימת העשירים בעולם

צוקרברג הצליח לעלות בדירוג מעל ג’ף בזוס, שפרש מתפקיד המנכ”ל של אמזון ומתמקד כיום בפעילותו ב-Blue Origin, חברת החלל הפרטית שלו. בזוס, שהחזיק במשך שנים במקום הראשון או השני ברשימת העשירים בעולם, ראה את ירידת ערך מניות אמזון בעקבות אתגרים בשוק הקמעונאות המקוון והאינפלציה המתמשכת בארה”ב.

בינתיים, המקום הראשון ברשימה שמור לאילון מאסק, שממשיך להוביל בפער גדול בזכות ההצלחה של טסלה, חברת הרכב החשמלי שלו, כמו גם SpaceX, שנמצאת במרכז תעשיית החלל הפרטית.

בעוד הקרב על צמרת הרשימה ממשיך, הצמיחה המהירה של מטא והיכולת של צוקרברג לנווט את החברה בתקופות מאתגרות מציבה אותו בעמדת יתרון משמעותית להמשיך ולצבור הון.

אילון מאסק | צילום: שאטרסטוק

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן