חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מגבירים את התחרות: הפחתה של 44% במחירי השימוש בתשתיות בזק

דמי השימוש של חברות התקשורת בתשתיות הפאסיביות של חברת בזק יוזלו מיידית ב-44%. במקביל, בוחן מינהל כלכלה את תעריפי שירותי הפיקוח והליווי בעבודות תשתית שגובה בזק, במטרה להוריד את סף הכניסה לחברות נוספות

מגבירים את התחרות - הפחתה בתשתיות בזק | צילום: שאטרסטוק

משרד התקשורת מציע להוזיל באופן מיידי את דמי השימוש של חברות התקשורת בתשתיות הפאסיביות של חברת בזק. לפי החוק, חברות התקשורת משתמשות בתשתית, אך משלמות בגין השימוש 446 שקלים לקילומטר לחודש.

לפי השימוע שפרסם המשרד מוצע להוזיל את השימוש ל-250 שקלים לקילומטר לחודש בלבד – הפחתה של כ-44%. הפחתת המחירים תיכנס לתוקפה החל מהחודש הבא, לאחר שהתקבלה הסכמת בזק. זוהי הפחתה ראשונה בסדרה, ומחיר זה יהיה בתוקף עד לסוף יוני 2025, אז יכנסו לתוקף מחירים מעודכנים.

יצויין כי בזק היא החברה היחידה המחזיקה בתשתית תקשורת פיזית בכל רחבי מדינת ישראל. ההפחתה של תעריפי השימוש בתשתיות הפאסיביות של בזק צפויה להגדיל את התמריץ של חברות תקשורת להרחיב את פריסת תשתיות הסיבים שלהן, ולקדם את התחרות באופן שישפיע על איכות התשתיות בישראל ועל רווחת הצרכן.

במקביל, בימים אלו מינהל כלכלה בוחן את תעריפי שירותי הפיקוח והליווי בעבודות תשתית שגובה בזק, במטרה להביא להפחתה משמעותית גם בתעריפים אלו.

תשתיות תקשורת | צילום: שאטרסטוק

מינהל כלכלה ימשיך לבחון בשנה הנוכחית את דמי השימוש בתשתיות הפאסיביות ועתיד לפרסם החלטה גם בנושא זה.
שר התקשורת, ד”ר שלמה קרעי: “זוהי בשורה צרכנית אדירה הצפויה להרחיב את פרישת התשתיות במגזר הפרטי והעסקי ולהוביל לתחרות טובה יותר ולהפחתת מחירים לצרכן. ״בְּכָל הָאָרֶץ יָצָא קַוָּם״ – ועכשיו גם באמצעות שחקנים נוספים בשוק שיזכו למחיר הוגן ותחרותי בפרישת התשתיות. משרד התקשורת בראשותי ימשיך לפעול במלוא המרץ לפתיחת שווקי התקשורת לתחרות בכל התחומים”.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה