חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מגמה מעורבת: סיכום שבוע המסחר האחרון בבורסות ת”א והעולם

ביום שישי לא התקיים מסחר בארה"ב ובאירופה בשל החג הנוצרי • סין אסרה על הגופים הממשלתיים לרכוש מכשירים עם מעבדים אמריקניים • נאסד"ק ירד ב-0.2% בשבוע

הבורסה לניירות ערך בתל אביב | צילום: שאטרסטוק

שבוע המסחר האחרון היה מקוצר, בעבורנו ובעבור הבורסות בעולם הנוצרי. אצלנו המסחר התחיל ביום שני, בשל חג הפורים ובארה”ב ובאירופה לא התקיים מסחר ביום שישי בשל החג הנוצרי (“שישי הטוב”). אצלנו היה זה שבוע של מגמה מעורבת במדדי המניות וירידות שערים באיגרות החוב, כפי שעולה מסקירת הבורסה לניירות ערך בת”א.

מדד הפחד עלה מעט והדולר התחזק ביחס לשקל, דווקא בשבוע הקריטי לחישוב נוסחת השינוי במחירי הדלק לחודש אפריל. בקרנות המחקות – התמתנו רכישות קרנות העוקבות אחר מדד S&P 500, והתגברו מכירות של קרנות העוקבות אחר מדדי מניות מקומיים, בעיקר מדד מניות הבנקים. בקרנות האקטיביות התמתנו הזרמות כספי הציבור לקרנות הכספיות, ולקרנות המשקיעות באיגרות חוב בת”א.

הבורסה לניירות ערך בת”א | צילום: שאטרסטוק

באופן כללי המסחר בשבוע שעבר בתל אביב התנהל על רקע המשך פרסום הדוחות הכספיים השנתיים של החברות הציבוריות.

ביום המסחר הראשון השבוע (25 בחודש) האו”ם הצביע בעד עצירת הלחימה בעזה באופן מיידי, עד תום חודש הרמאדן, וקרא לשחרור מיידי וללא תנאי של החטופים, כשארצות הברית נמנעה מלהטיל וטו. המסחר בשוקי חו”ל התנהל על רקע מתיחות גוברת בין סין לארה”ב, כשהשבוע פורסמו בסין הנחיות האוסרות על שימוש במעבדים של אינטל ו-AMD במחשבים ובשרתים ממשלתיים, וכן אוסרות על שימוש במערכת ההפעלה WINDOWS.

מדד ת”א-35 עלה השבוע בכ-0.9% ואילו מדד ת”א-90 ירד בכ-0.7%, זאת במקביל לשינוי זניח במדדי הדאו ג’ונס וה-S&P 500 בארה”ב, ירידה של 0.21% במדד הנאסד”ק ועלייה של 0.6% במדד STOXX 50 באירופה. לעליית מדד ת”א-35 תרמו הבנקים, כאשר מדד ת”א בנקים-5 עלה בכ-2.7%. מדד בולט השבוע היה ת”א-ביומד שעלה בכ-5.5%, ואילו לירידת מדד ת”א-90 תרמו בעיקר חברות הנדל”ן הכלולות במדד ת”א-נדל”ן שבלט השבוע בירידה של כ-2.7%.

מדד הפחד עלה השבוע לכ-16 נקודות, לעומת כ-14 נקודות בסוף השבוע הקודם.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה