חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מדד אמון הצרכנים בחודש אוגוסט נותר במגמה שלילית

מדד שלילי בכל המאזנים המרכזיים: כוונות רכישה, מצב כלכלי, התנהלות משקי הבית ותעסוקה • מגמה שלילית במדדים גם בכל האוכלוסיות המרכזיות הנסקרות

מגמה שלילית מתמשכת/freepik

מדד אמון הצרכנים אותו מפרסמת היום הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ״ס) עומד בסוף חודש אוגוסט על 28%- וממשיך את מגמת האמון המוגבל מחודש יולי. המדד מצביע על שינוי שחל באחד מתוך ארבעת המאזנים המרכיבים את המדד: כוונות של צרכנים לביצוע רכישות גדולות בשנה הקרובה, אשר ירד בהשוואה לשנה האחרונה ל-36%-.

מדד אמון הצרכנים תחום בטווח שבין מינוס 100 לבין פלוס 100. ככל שערך המדד קרוב יותר לגבול העליון, כך הוא מעיד על אופטימיות גדולה יותר בקרב הפרטים, וככל שערך המדד קרוב יותר לגבול התחתון, כך הוא מעיד על פסימיות רבה יותר.

המאזן המתייחס לשינוי שחל במצב הכלכלי של משק הבית בשנה האחרונה עומד על 22%-.
המאזן המתייחס לשינוי הצפוי במצב הכלכלי של משק הבית בשנה הקרובה עומד על -8%.

מדד אמון הצרכנים בחודש אוגוסט 2024, לפי תעסוקה, קבוצת אוכלוסייה ורמת השכלה
בקרב אלה שאינם מועסקים ערך המדד עומד על 32%-, ובקרב המועסקים ערך המדד עומד על 27%-.

בקרב האוכלוסייה הערבית ערך המדד עומד על 44%-, והוא מצביע על פסימיות רבה יותר לעומת האוכלוסייה היהודית שאצלה ערך המדד עומד על 24%-.

בקרב חסרי תעודת בגרות ערך המדד עומד על 31%-, בקרב בעלי תעודת בגרות או תעודה
על-תיכונית ערך המדד עומד על 28%-, ובקרב בעלי תעודה אקדמית – ערך המדד עומד על 26%-.

בחודש מרץ 2011 החלה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ”ס) לבצע סקר חודשי שוטף – “סקר אמון צרכנים” (Consumer Confidence Survey). סקר זה מתבצע בקרב בני 21 ומעלה, ולו כמה מטרות: לאסוף מידע על ההערכות של הפרטים בנוגע לשינויים הצפויים במצב הכלכלי, הערכות שעליהן מתבסס מדד אמון הצרכנים; לאסוף מידע על הערכת השינויים הצפויים במדד המחירים לצרכן; לסייע בזיהוי תפניות במצב המשק לצורך מעקב אחר מחזור העסקים; לאסוף מידע על ההערכות בנוגע לרכישות גדולות ועל השינויים הצפויים ברמת החיסכון של האוכלוסייה. הסקר מתפרסם מדי חודש ומלמד על הלך הרוחות במתחם הצרכנות במדינה בזמן אמת.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן