חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מדליית זהב לענקית המדיה: זינוק של 82% ברייטינג של אולימפיאדת פריז

חברת התקשורת האמריקנית NBCU המפעילה פלטפורמות שידור בטלוויזיה ובדיגיטל דיווחה על זינוק אדיר בנתוני הצפייה באולימפיאדת פריז לעומת טוקיו לפני שלוש שנים • 30.6 מיליון צופים בממוצע וזמן סטרימינג עצום של 23.5 מיליארד דקות

אולימפיאדת פריז 2024 | צילום: שאטרסטוק

אולימפיאדת פריז עשתה חיל גדול בכל הקשור לנתוני הצפייה: ענקיות התקשורת omcast ו-NBCUniversal דיווחו על נתוני צפייה ממוצעים משותפים של 30.6 מיליון צופים, זינוק של 82% במספר הצופים בהשוואה למשחקים האולימפיים בטוקיו. הנתונים הללו הופכים את אולימפיאדת פריז לאולימפיאדת הסטרימינג הגדולה ביותר בכל הזמנים.

ענקית התקשורת הציגה נתונים עם זמני סטרימינג עצום של 23.5 מיליארד דקות, עלייה של 40% בהשוואה למשחקי הקיץ והחורף הקודמים גם יחד. גם השידור בספרדית הציג גידול מרשים של 26% לעומת התקופה המקבילה במהלך משחקי טוקיו לפני שלוש שנים.

בין המשחקים שהגיעו לפסגות הרייטינג, הקרב על מדליית הזהב בכדורסל לגברים בו ניצחה ארה”ב את צרפת. המשחק הניב 20.3 מיליון צופים בממוצע ב-NBC, מה שהפך אותו למשחק מדליית הזהב הנצפה ביותר מאז אולימפיאדת אטלנטה 1996.

NBCU ייחסה את הצלחתה בפריז לאמצעים החדשים שנחשפו לקראת משחקי 2024  כולל מה שהיא כינתה Peacock Discovery Multiview, Live Actions ו”סיכום אולימפי יומי” המופעל על ידי A.I. באמצעות קולו של שדר הספורט המפורסם אל מייקל, שהגביר את מספר הצופים בתוספת שעות של סיקור אולימפי.

למעלה מרבע מהצופים שצרכו תוכן אולימפיאדה ב-Peacock השתמשו בתכונת ה-multiview של הפלטפורמה, המאפשרת לצופים לצפות במספר אירועים בו-זמניים, פיצ’ר שאינו אפשרי בשידורי טלוויזיה מסורתיים.

הגידול העצום במספר הצופים באולימפיאדת פריז לעומת משחקי טוקיו, מגיע בעקבות אופיה של אולימפיאדת טוקיו והיעדר קהל במשחקים בשל מגיפת הקורונה. העיכוב שנמשך שנה והיעדר קהל חי תרמו ככל הנראה להתעניינות נמוכה במשחקי טוקיו, שהובילה בממוצע ל-15.6 מיליון צופים ב-2021 על פני פלטפורמות הטלוויזיה והדיגיטל השונות של NBC.

על פי הערכות, למשחקים שבהם יש קהל חי יש כוח לספק גם קהלים גדולים אחרים, כאשר מודל הטלוויזיה המסורתי יורד וחברות מדיה עוברות לסטרימינג. בעוד שפלטפורמות הסטרימינג התקשו לשמר מנויים, אירועי ספורט חיים הביאו באופן עקבי לצפייה גבוהה כמו שהוכיחה אולימפיאדת פריז.

 

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן