חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מהפך: אפל כבר לא יצרנית הטלפונים הגדולה בעולם

ענקית הטכנולוגיה האמריקנית מפנה את המקום לסמסונג הקוריאנית, שחוזרת אליו לאחר רבעון אחד בלבד • הנפילה של אפל נובעת כתוצאה מהפעילות המקרטעת שלה בסין, שוק שבו איבדה החברה נתח משמעותי מאז השיקה את האייפון 15 בספטמבר האחרון

מטה אפל, גרמניה | צילום: שאטרסטוק

על רקע הדשדוש של ענקית הטכנולוגיה אפל בסין, מכירות מוצר הדגל שלה – האייפון – צנחו ברבעון הראשון של 2024 ב-10%, ואפשרו למתחרה העיקרית שלה סמסונג לתפוס את מקומה כיצרנית הטלפונים המובילה בעולם.

מנתונים ראשוניים שסיפקה חברת המחקר IDC עולה כי המכירות בשוק הטלפונים בעולם דווקא עלו ב-7.8% לעומת השנה הקודמת, והגיעו לסך של 289.4 מיליון יחידות. סמסונג סיפקה סך הכל 60.1 מיליון טלפונים, לעומת אפל שסיפקה כ-10 מיליון יחידות פחות.

נכון לרבעון הראשון, סמסונג מחזיקה בנתח שוק של 20.8%, לעומת אייפון שירדה ל-17.3% בלבד. הנתונים הללו מצביעים על תפנית משמעותית עבור ענקית הטכנולוגיה הקוריאנית לאחר שאפל כבשה את המקום הראשון ברבעון האחרון של השנה החולפת.

לוגו חברת סמסונג | צילום: שאטרסטוק

סגן נשיא חברת המחקר IDC ריאן ריית’ הביע אופטימיות בנוגע לצמיחת שוק הטלפונים החכמים, ואמר כי העלייה במכירות צפויה ומייצגת את ההתפתחות בשוק, בעיקר בקרב המותגים המובילים.

הנפילה של אפל נובעת כתוצאה מהפעילות המקרטעת שלה בסין, שוק שבו איבדה החברה נתח משמעותי מאז השיקה את האייפון 15 בספטמבר האחרון, אל מול מתחרות מקומיות כגון וואווי.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה